Babygym och babysitter

Babysitter var inget som min dotter gillade, onödigt inköp helt klart. Babygungan däremot var min lifesaver. Där somnade hon oftast och gör fortfarande även fast hon nu är 5 månader och vä kanske egentligen börjar bli lite stor för gungan.
Amningskudden och jag kom inte överrens, kanske för att jag till en början hade väldigt svårt för att sittamma, det blev mkt bättre när dottern blev lite större och jag kunde hålla henne bättre i famnen. Den används mkt nu som stöd när dottern vill sitta men inte riktigt har styrkan ännu.

Babysittern använde vi flitigt från att lilltjejen var 3-4 veckor gammal. Den var en riktig kompis!
Babygymmet hade vi från samma ålder i princip, i början mest för att hon skulle få ligga på något mjukt (hade en sån diskret, mjuk och mysig sak ;) ) och hon hade den sen tills hon var 5-6 månader och började ta sig därifrån.

Babynest är en riktigt bekväm uppfinning!
Vi hade två. En mindre i vagnen så hon låg stadigt och ombonat tills hon växte ur den och en större som vi hade med överallt. Hon hade den i sin säng då hon sovit i egen säng från start och vart vi än varit så har den fått följa med så hon kunnat sova och ligga vart som helst.

ja vad behöver man? Babygymen finns både mjuka och hårda, vilka är bäst?

Babysitter? Ska man vänta tills man ser vad man får för bebis?

Amningskudde? Nåt tips på bra? Rätt start är överkomligt pris

Gud det finns så mkt man kan köpa..
Babysittern satt bara dottern i under korta stunder. Så den blev inte den avlastning jag hade hoppats på.

Vi hade ett mjukt babygym fr Skip hop (present). Även om det inte användes i timtal så skulle jag ändå inte ha velat vara utan det. Det var väldigt utvecklande för motoriken. Det passade också bra för att öva att ligga på mage (figurer på mattan).

Även för oss var babynesten bästa investeringen (begagnade original). Dottern vande sig vid nest under de veckor vi låg på neo så det föll sig naturligt att forts med det sen hemma också. Vi hade 3 st som vi alternerade mellan.

jag har dragit en egen slutsats att det känns som om babygym och babysitter tar ut varandra lite. Underhållning för bebis och nånstans att göra av ungen när man vill ha händerna fria :p För mig föll valet väldigt lätt då på ett gym då det känns mer utvecklande för bebisen. Jag köpte ett från skip hop (heter så tror jag?) med massa färger och former men ville oxå att det skulle vara någorlunda snyggt, detta har djurtema vilket jag gillar!

Pojken på 5 veckor gillar det väldigt, han är en sån som vill titta på saker och kan ligga där för sig själv hur länge som helst och bara titta. Han viftar med armar och ben och råkar då slå till sakerna som hänger och jag tror att ju mer han gör det desto snabbare kommer han märka att det ju faktiskt är HAN som gör det :D Känns väldigt tryggt att lägga honom på golvet när man gör annat dessutom då det inte händer nåt om han plötsligt skulle lära sig rulla!

Amningskudde har jag aldrig haft men det börjar kännas i armar och rygg nu när lilleman väger 4,5kg... För mig funkar det med vanlig kudde men hade nog använts flitigt om jag hade en.

Stämmer även in i kören som säger babynest :) Han gillar när det är ombonat och trångt när han ska sova.

Min bebis gillar inte babysitter och leker fortfarande bra i babygymmet, snart 8 månader.

Det är svårt att veta i förväg vad ens bebis roas av.

ja vad behöver man? Babygymen finns både mjuka och hårda, vilka är bäst?

Babysitter? Ska man vänta tills man ser vad man får för bebis?

Amningskudde? Nåt tips på bra? Rätt start är överkomligt pris

Gud det finns så mkt man kan köpa..

Babygym kan du vänta med. Har både hårt och mjukt och det mjuka är överlägset bäst.

Babysittern har jag använt från dag 1

Babygymmet är meningslöst här, babysittern är super. Första barnet hatade bägge.
Båda är begagnade, perfekta prylar att ärva enligt mig. Kostar apmycket-kort användningstid.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka