Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Köpte en begagnad billigt men funderar, hur stora och små barn kan man bära i den? Finns det typ vikt-gränser? Kan nyfödda bäras så eller måste de vara lite stadiga?
Jag har för mig att min gamla babybj*rn hade en tyglapp på insidan där det stod vikt och längdgränser?
Jag är osäker på om det var följande, men det är vad jag har en svag aning om iaf, men det stod kanske att barn upp till 15 kg kunde bäras i den och...vad kan det ha varit i längd...? ja, det minns jag inte.
Men det finns gränser iaf, det vet jag.
Viktgräns neråt är 3,5 kg eller nåt sånt. Uppåt finns det säkert nån, men jag lovar, dina axlar tar stryk långt innan du uppnått den vikten på barnet...
Ett tillägg av praktisk art:
Ställ in bärselen så att du lagom kan pussa barnet på huvudet, så bär du "rätt"! (jättemånga som gör fel)
Barnet ska vara vänt emot dig tills det själv kan hålla huvudet stadigt, DÅ kan du vända det framåt i stället.
Ekonomi & Juridik Jag förstår precis hur du känner! Min häst som jag har haft i 11 år nu gjorde mig oxå illa i början och jag har fortfarande ärr där mina...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.