Sv: B3-licens
Jo så här ligger det till..
Jag har som ni kanske vet en 8 månaders kallblodssto.. Just nu står hon i pappas träning. Så egentligen behöver jag inte ha nån egen licens.. men är ju roligare att ha själv. Jag kan köra häst, men har aldrig kört på banan bara i skogen och på rakbanan hemma här. Fast de sista åren har det varit ett par gånger kanske..
Sedan så har vi alltid haft remselar och har det fortfarande så jag är rädd för att de ska komma med quickhitch och så vet jag inte hur man gör *pinsamt*
Vi har iof en 9årig valack som avslutade sin karriär förra våren. Jag har funderat på att börja träningsköra med honom för att komma in i det igen.. Men men vi får se.. Är alltid så nervös inför tester
Förstår dig!
Jag är också helt nojig med att köra på banan, är så rädd att jag ska få blackout eller vad som helst och köra åt fel håll eller nåt...
När jag tog licensen så körde jag bara i rygg på en annan och det gick fint.
Men du, det är ingen som kommer att tvinga dig sela med QH
Du tar med egen häst, egen utrusting och du väljer således heeeelt själv vad du vill sela med. Så där behvöer du inte oroa dig alls
Jag har heller aaaaldrig selat med QH. Jag har två nya såna selar men ingen vagn haha. Däremot så trivs jag med remsele också då jag gärna kör lite tyngre vagnar och som sagt mest kör i skogen.
Du kommer fixa det där plättlätt! Det är inte så "big of a deal" som man tror när man väl kommer dit. Det är mest innan man är nervös. Efteråt känns det som att ha tagit körkort ungefär. Man är superlycklig.
Sen är det väl eg. ingen som bedömer en heller när man kör i testet, utan har du väl tagit dig ut så är det klart, såvida det inte skulle hända nåt konstigt då.... Det är inte som en dressyrtävling där några domare sitter och ska poängsätta som tur är
Och han som håller i det där är störtskön ju