B vitaminer

Centaur

Trådstartare
Letar efter lämpligt B12 eller multi B tillskott till katter men hittar inget. Vill helst att det ska vara flytande eller en väldigt liten tablett. Att strö pulver i maten utgår, likaså flera stora tabletter per dag.

Har googlat och på många ställen rekommenderas Twinlabs super B flytande men det säljs tydligen inte längre. Alternativt 1/10 av en kapsel för människor, men jag provade och det var inte direkt enkelt att dosera och vet inte hur jag ska få det i katten. Ska försöka lösa upp i lite vatten men är rädd för att överdosera. Vore enklast med flytande så jag kan mäta upp exakt mängd i en spruta och ge i munnen.
Kan man ge Shy feeder till katter? Vet att det funkar till hundar.

Har en extremt kräsen katt som inte äter tillräckligt och blev rekommenderad tillskott av B vitaminer för att höja aptiten. Jag blir själv jättehungrig av att ta B vitaminer så det är värt att testa. :)
(Ja, vi har självklart varit hos veterinären men det är inget fysisk fel på kissen.)

Trikem har flytande B-vitamin, från 500 ml och uppåt. Går att beställa online hos Granngården eller köpa via Trikems (många) andra återförsäljare.

Min vet erbjöd att ge Nikita en b-vitamin spruta när vi var där och drog ut tänder. Tyvärr sa jag nej.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har börjat ge Monster kosttillskott, främst B-vitamin. Jag tycker mig ha märkt positiva effekter av det(*) och vill gärna fortsätta...
2
Svar
35
· Visningar
2 870
Senast: vallhund
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 467
Foder & Strö Vilket märke är det egentligen? De flesta tillskotten innehåller B1, B6, B12. Varför inte B2, är det inte viktigt för hästar eller finns...
Svar
9
· Visningar
1 351
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Vad ger ni för rena selentillskott, selen med e-vitamin respektive rena e-vitamintillskott? Behövs det senare ens? Är ni nöjda? Min...
2
Svar
39
· Visningar
8 688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka