Yrja

Trådstartare
Vidarebefodrar ytterligare en fråga.
Ska börja ge Shy-feeder b-vitamin och enl doseringen ska man ge två doser/dag. Kan man ge båda doserna på samma gång eller blir det för mycket för honom då? Alltså ist för att ge 1msk(eller vad det nu var) 2ggr/dag så ger man 2msk 1ggr/dag.

En kompis ger sina hästar före och efter ridning - alltså 2 doser med ca 1,5 timmes mellanrum. Kan man göra så?

Vi har nämligen inte möjligheten att ge honom 2 ggr/dag då han endast kommer att fodras med kraft en gång om dagen. Ska vi välja att bara ge en dos då istället?

Sv: B-vitamin

Man kan aldrig ge för mycket B-vitaminer...
det är en vattenlöslig vitamin så överskottet kissas ut.

Men risken är att man gör av med mer pengar än man måste.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 462
Senast: monster1
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 049
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 892
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023