B-tränarlicens frågor...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare TrottGold
  • Startdatum Startdatum
T

TrottGold

Hej igen!
Skulle behöva hjälp med dessa frågor av någon/några snälla själar....snart dax för prov & hittar inte dessa någonstans & känns lite dumt att bara gå på det man tror själv...;)

1.Får licenskommitén kontrollera din uppstallningsplats?

2.Blir kvalloppet gdk om hästen klarat tiden men fått startförbud p.g.a. hälta?

3. När får du tidigast startanmäla häst som varit intagen i programmet, men strukits? (tidigast 2dagar efter aktuellt lopps start, men vi säger att tävlingsdagen var en måndag - blir det på onsdagen eller torsdagen man får anmäla då?)

4. När får du tidigast startanmäla häst som strukits efter defilering eller fått startförbud efter lopp? (starförbud omedelbart & 6dagar frammåt + friskintyg, men samma där - om tävlingsdagen var en måndag när får man då startanmäla igen?)

TACK PÅ FÖRHAND!!!!

Sv: B-tränarlicens frågor...

1. Ja
2. läs i propositionshäftet
3 + 4 läs vad du själv skrivit.... 2 dagar efter aktuellt lopp och 6 dgr efter aktuellt lopp

går att läsa sig till samtliga svar i proppen och i TR

Senast ändrad:

Hej igen!
Saken är den att jag läst all info jag har flera gånger & inte hittat detta, men har svårt att tänka mig att en häst blir gdk om den får startförbud p.g.a. hälta....

Sedan det med start efter att häst blivit struken - är det jag inte riktigt är säker på även om jag läser & läser samma mening igen...

*Häst som strykt får inte startanmälas under två dagar räknat från och med dagen efter den aktuella tävlingsdagen. Tävling måndag - startanmälan tidigast torsdag???

*Strukits efter defilering eller får startförbud efter lopp - startförbud omgående samt påföljande 6 dagar. Tävling måndag - startanmälan tidigast måndagen därpå + friskintyg?

TrottGold skrev:
Hej igen!
Skulle behöva hjälp med dessa frågor av någon/några snälla själar....snart dax för prov & hittar inte dessa någonstans & känns lite dumt att bara gå på det man tror själv...;)

1.Får licenskommitén kontrollera din uppstallningsplats?

2.Blir kvalloppet gdk om hästen klarat tiden men fått startförbud p.g.a. hälta?

3. När får du tidigast startanmäla häst som varit intagen i programmet, men strukits? (tidigast 2dagar efter aktuellt lopps start, men vi säger att tävlingsdagen var en måndag - blir det på onsdagen eller torsdagen man får anmäla då?)

4. När får du tidigast startanmäla häst som strukits efter defilering eller fått startförbud efter lopp? (starförbud omedelbart & 6dagar frammåt + friskintyg, men samma där - om tävlingsdagen var en måndag när får man då startanmäla igen?)

TACK PÅ FÖRHAND!!!!

1. Ja
2. Ja, så länge den inte blir rapporterad
3. Torsdag
4. Måndag

På 3 och 4, hästen får startanmälningsförbud omedelbart samt följande 2 alternativt 6 dagar.

Tack så jättemycket för hjälpen - nu ska jag sova på saken så går det säkert galant på provet imorgon ;)

Liknande trådar

T
Trav Hej! Håller på att ta B-tränarlicens & sitter & pluggar, men har ett gäng frågor som jag inte hittar några svar på... Hoppas att någon...
Svar
4
· Visningar
2 425
Senast: giffan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka