Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har för mig att jag hört nånstans ifrån att dessa endast ska användas under ett par timmar eller så... Stämmer verkligen det..??
Verkar konstigt, men det finns säkert nån som har ett alldeles ypperligt svar!
Jag använder skydden direkt, över natten utan invänjning *fy på mig*
Jag märker ingen skildnad på resultatet med eller utan tillvänjning. Använder dem dock över natten eller några timmar i taget, inte hela dygnet. Och så är det "B o T-fri" vecka var tredje ungefär
.
Jag vande dock i början när jag inte visste hur hästen reagerade.
Jag frågade för några dagar sen då jag har börjat använda paddarna med kardborre på till min häst (helt suveräna) Man skulle vänja in dom med några timmar per dag i början. Men förut skickade dom med en lapp när man köpte skydden där det stod att man tydligen skulle använda skydden ett tag för att sedan göra uppehåll osv. Men det hade dom tagit bort sa hon i affären till mig dom är tydligen tvugna att ha sådana restriktioner när det är nya produkter som ska prövas. Nu kan man använda dom som man tycker själv utan att göra uppehåll. Men min vet sa att man får kolla att hästen inte blir svettig om benen när man använder dom, då får man korta tiden. Kan tillägga att jag har köpt en kudde åt mig själv och den är helt kanon!!
Min häst hade sina på ett par timmar när vi precis hade köpt dem, men nu mera när jag använder dem har hon dem under hela natten. Nu vet jag ju hur hon reagerar på dem, så det är ingen fara. (hon använder sina bara när vi tränat hårt)
Ja, BoT kan ge allergiska symtom om det blir för långvarig användning i sträck. Min fröken får klåda och utslag över hela kroppen om de sitter längre än en natt i sträck.
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.