Smurfmodesty
Trådstartare
Hur har ni gjort när ni har avvant hästarna?
Jag tänker mest på ute i hagarna.
Jag har ett stoföl som är 7 månader nu och dom står isär på nätterna och när jag är ute och motionerar stoet så får fölet stå kvar i boxen under tiden.
Det funkar bra, hon blir förstås lite upprörd, men inte så att hon inte kan äta tex när vi är borta
Hon diar fortfarande, vi släpper ihop dom på morgonen innan dom släpps ut i hagen.
Hittills har inte stoet sagt ifrån utan hon diar endel ute i hagen.
Jag funderar på att skicka iväg mamman till sommaren, kanske en månad eller så.
Vill hellre ha fölet kvar hemma så att vi kan hålla koll på henne och fortsätta hantera henne.
Men hur gör ni första gången dom går i hagen utan mamma?
Är så rädd att hon ska gå genom tråden om hon blir alltför uppjagad.
Hon går idag med en valack också i hagen, sen till sommaren släpps troligtvis alla hästarna å gården ihop, totalt 5 st om man inte räknar med mamman.
Jag tänker mest på ute i hagarna.
Jag har ett stoföl som är 7 månader nu och dom står isär på nätterna och när jag är ute och motionerar stoet så får fölet stå kvar i boxen under tiden.
Det funkar bra, hon blir förstås lite upprörd, men inte så att hon inte kan äta tex när vi är borta
Hon diar fortfarande, vi släpper ihop dom på morgonen innan dom släpps ut i hagen.
Hittills har inte stoet sagt ifrån utan hon diar endel ute i hagen.
Jag funderar på att skicka iväg mamman till sommaren, kanske en månad eller så.
Vill hellre ha fölet kvar hemma så att vi kan hålla koll på henne och fortsätta hantera henne.
Men hur gör ni första gången dom går i hagen utan mamma?
Är så rädd att hon ska gå genom tråden om hon blir alltför uppjagad.
Hon går idag med en valack också i hagen, sen till sommaren släpps troligtvis alla hästarna å gården ihop, totalt 5 st om man inte räknar med mamman.