Avvänjing av benlindor

S

solbacka1

Min häst har varit halt och har då varit lindad.
Vilket är bäst: Att ta av lindorna på natten då hon ligger ner och vilar i boxen och lindad på dagen. Eller ta av dem på dagen då hon rör sig och blodcirkulationen är bättre och linda på natten.

Vad för slags hälta har hästen haft?
Hur beter hon sig i hagen resp. boxen?.
Vad för slags konvalecens har vet. rec.?
Vänl. Stally

Hon har haft en hovböld och blev rejält halt. Hon blev lite svullen ovanför kotan, jag lindade henne för svullnaden och som stöd för andra benet.

Bölden är nu uppskuren och hon är ohalt. Hon är fortfarande lite lite svullen i benet, men det dröjer förmodligen inte länge tills det är dags att ta av lindorna.

Hovis sa att hon skulle röra sig = hagen.
Hon är lugn i boxen och strosar mest runt i hagen.

Jag skulle nog vilja säga att den inte behöver ha några lindor alls.Om det inte är så att du brukar ha stallbandage.
En häst som har haft hovböld ska röra sig.
Vänl Stally

Tack...

Då lindar jag några nätter till och inte på dagarna. Sedan slutar jag helt.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 026
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 502
Senast: Freazer
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix