J

Josse58

rider en travare som jag hoppat lite grann med då o då. vi rider mest ut och tränar dressyr, då det är det som jag mest brinner för :love:
men pålen älskar hoppning, som man ju kna förstå.. men han är travare och vad jag har förstått har de lite svårare för avtrampet, och avstånden till hindrena. nu vill jag gärna ha lite tips och råd så han kan hoppa av rätt. :)

när jag vill att han ska hoppa av, blir det alltid ett steg till...

Sv: avtramp

Oftast så trampar ju travare om väldigt nära inpå hindret och det kan ställa till det en del. Men som sagt använd dig av bommar framför hindrena. Finns inte så mycket mer att göra, så småningom lär sig hästen och då kan man ta bort dem :)

Sv: avtramp

Oftast så trampar ju travare om väldigt nära inpå hindret och det kan ställa till det en del. Men som sagt använd dig av bommar framför hindrena. Finns inte så mycket mer att göra, så småningom lär sig hästen och då kan man ta bort dem :) Försök att inte hålla på å greja så mycket i munnen på hästen innan hindret för det kan göra att det trampar om, för de är rädda att få sig ett ryck i munnen om det blir fel å då trampar de om (Vet ju inte hur du rider såklart bara ett tips som du visserligen redan visste men ändå)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 455
Senast: Thaliaste
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025