H

Hoppryttarinnan

Nu ska jag tävla imorgon och tänke för en gångs skull mäta avstånden för att få in perfekta galoppsprång och på så sätt hoppa perfekt in på hindrerna :)
Jag har alltid kört med att 4 meter är ett galoppsprång, är det så?
kan någon skriva avstånden här nedan?
Skriv gärna avstånd som gäller både i bomserier och cavalettis, stuts och kombinationer. Och såklart avstånden gällande banhoppning också :)

Sv: Avstånd?

Beror ju helt på vad du har för häst, eller ponny och om den är storgalopperad eller inte ;)

Hon är storgalopperande när hon är het, men hon har rätt varierande temperament. Men på tävling är hon alltid het, och då tar hon 7 galoppsprång på 6 istället. Det kan ju orsaka rivning så vill denna gången försöka få henne lugn och kontrollerad inne på banan så hon kan hoppa med rätt antal galoppsprång :) Hon är en C-ponny!

Mitt "mellan tummen och pekfingret"-avstång är 3,5 m/galoppsprång på stor häst. Det stämmer givetvis inte på alla, men jag brukar utgå från det i alla fall. Min D-ponny tar ungefär 3,20 per galoppsprång.

Du kanske har en tränare som kan hjälpa dig med vilka avstånd din ponny behöver?

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 644
Senast: Stereo
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 758
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 427
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka