avstånd för studs?

T

tjusing

någon som kan hjälpa mig med detta? hur långt avstånd ska man ha, ungefär, då man hoppar studs med en stor d-ponny?

tacksam för alla svar=)

Sv: avstånd för studs?

studsavståndet ska vara mellan 3-3,5 m för häst..men sen ska man anpassa det efetr hur ens egna häst galoppsprång är..
men pröva först med 3 m då det är en D-ponny du har..

undrar du efter ngt mer hittar du mkt svar på www.hippson.se

kolla på ridövningar där så finner du massvis av täningstips (både dressyr och hopp)

tack så mkt för svaren! då är det bara ut och testa=)

Nu när alla ändå är igång, om man har en kombination, vist är det 5 . 5 meter mellan hindren då? Då man ska komma på första hindret, ett galoppsprång och sen andra hindret.

Typen skrev:
Nu när alla ändå är igång, om man har en kombination, vist är det 5 . 5 meter mellan hindren då? Då man ska komma på första hindret, ett galoppsprång och sen andra hindret.

Om du travar in sâ är det ok avstând....till en häst

mm mjo de låter bra, har en storhoppande D ponny så .

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 599
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Elo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig startat nån dagbokstråd här innan. Men det här är för tungt att bära ensam, och jag vill inte lägga hela tyngden på min...
2
Svar
31
· Visningar
2 126

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka