Avspärrningsplastband löshoppning

Jane_Done

Trådstartare
Ja, som rubriken säger. Ni som löshoppar, använder ni det? Och i såna fall, var får ni tag på det? Eller har ni andra smarta lösningar som är lite mer lätthanterliga än att kånka hinderstöd och bommar?

Sv: Avspärrningsplastband löshoppning

Jag använder plastband. Fick en hel rulle som det står Pedigree Pal på, av en kompis som är med i kennelklubben.

Ah! Så det finns att köpa alltså, om man inte har kontakter inom kennelvärlden eller polisen :idea: :angel:

Nu vet inte jag vad ni har för ridhusförhållanden men på en delställen har som en "ring" upphissad i taket på ridhuset och när man ska löshoppa firar man bara ner den till lagom stakethöjd (enligt persiennsnöresprincipen ungefär). Voila!!! där har du en lösoppningsring...

Jo tack, det är en underbar lyx att drömma om. Jag är inte så bortskämd så jag är överlycklig bara över att det finns en hinderpark :love: Med lättviktsstöd dessutom.

Hahaha - nä inte jag heller men drömma går ju, och småhästarna ska ju löshoppas varenda höst så det blir nog till att kånka vidare om än i drömmarnas värld...

Det låter farligt juhe:crazy:
Tänk om hästen skulle vägra och sparang in i eltråden och fastnade Eftersom att eltråden är så tunn så skär den in lätt tror jag:crazy:

//lollo :p

Det finns "pappersband", ganska lika plastband i bredd och utseende, att köpa på Odal. De är inte lika hållbara som plastband, men är billigar och håller några gånger åtminstone, om det inte regnar för mycket förstås. :)

Röd/vit randiga bra tunna plastband finns att köpa billigt på Jula, dessa är jättebra syns bra men är ändå inte så starka att de skulle kunna skada om de mot förmodan trasslar in sig i dem.

Nu vet inte jag vad ni har för ridhusförhållanden men på en delställen har som en "ring" upphissad i taket på ridhuset och när man ska löshoppa firar man bara ner den till lagom stakethöjd (enligt persiennsnöresprincipen ungefär). Voila!!! där har du en lösoppningsring...

Vissa har lyxen hemma i ridhuset... :angel: :D

I förra stallet fick vi genom kontakter hos polisen. Var jätteroligt en dag när vi höll på att löshoppa. Var in med hästen i stallet och sen kom en nyfiken förbigående och frågade varför vår ridbana var avspärrad. :D :rofl:

Liknande trådar

Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 235
IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 454
Senast: Badger
·
Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
4 950
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka