Avskavda ben

Karizma

Trådstartare
Hej!

Finns det någon som har en teori om vad som kan ha hänt vår islänning? Hon har blivit helt avskavd på frambenen, det verkar ha börjat lite på ena bakbenet och ev det andra också. Det ser ut som om hon har blivit rakad nästan.
Hon har hår som vanligt närmast hoven, sen kommer det ett "rosa" parti och sen vanligt hår igen.
Kan det bero på att hon går på lösdrift och står i lera heeela tiden? Eller några andra idéer?

Jag skulle försöka bifoga en bild men hittar inte hur jag gör det. :confused:

Hoppas på snabb hjälp!

Sv: Avskavda ben

Fotskabb, pälsätande löss. Skulle inte gissa på leran om förändringarna sitter en bit upp, men det vore intressant med en bild.

Hm....jag försöker klura ut hur man lägger ut en bild..... Någon som kan hjälpa mig?

Har förändringen kommit successivt? Med andra ord, det är inte så att hon vid ett enskilt tillfälle skrapat sig mot något?

Liknande trådar

Hästvård Har en ponny som skoddes på fredagen, inte visade någonting på lördagen men på söndagen påväg in (från knölig och frusen hage) var han...
Svar
4
· Visningar
1 181
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
3 957
Senast: Pallen
·
Hästvård Om ni har läst någon annan av mina trådar så vet ni säkert att jag har köpt en äldre islandshäst, hon har senaste året hos förra ägaren...
Svar
8
· Visningar
1 545
Senast: MayGrace
·
Ridning Hej! Jag behöver råd! Min kompis köpte sin första häst för ett par månader sen, har innan dess ridit hästen hela året utan några som...
2
Svar
20
· Visningar
2 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka