Avmaskningsdags IGEN!!!

Prosit

Trådstartare
Nala är avmaskad 3 gånger....... idag är det dags för den fjärde. Första gången Axilur, andra gången Droncit, tredje gången Drontal. Idag försöker vi med Banminth. Går det inte bort nu så blir det en avmaskningsspruta.......

Håll en tumme för att jag inte blir helt sönderklöst :crazy:

Sv: Avmaskningsdags IGEN!!!

Inga klösmärken, pastan var inte så äcklig. Hon tuggade och svalde. :eek:
Tipex var det värre med. Spott och fräs..... men ner kom det!

10 dagar till nästa behandling... nu ska det saneras lådor om några dagar.

USch.

Att avmaska mina katter är det värsta jag vet. Det är ett himmla liv på dem. De rivs, fräser och sliter sig loss. Varför kan dom inte tillverka något som gör detta enkare??

Jag avmaskade med Banminth förra helgen, ingen av katterna var väl helnöjd med situationen, men med tanke på att Alfons inte ens varit ett dygn hos oss gick det förvånansvärt bra.

Banminth går att blanda i blötmat eftersom det är pasta.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 563
Senast: Googlarn
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
888
Övr. Katt Vår ena hona har varit borta i 5 dagar, idag kom hon äntligen hem igen. Hon var väldigt väldigt hungrig och törstig, verkligen kastade...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka