Avmaskning.

F

Flo-Jo

Konstig fråga kanske-Men hur ofta avmaskar ni era hundar?
Varje vår/höst..2-3 gånger om året?

Sv: Avmaskning.

Mammas hundar, som är 11 och 13 år, har inte avmaskats sen de var unghund (vad jag kommer ihåg iaf). Så länge de inte visar tecken på att ha mask finns det ingen anledning att maska. Pappas jämte däremot avmaskas nog minst en gång per år, men hon är hundgårdshund som dessutom har en hel del oläckerheter på menyn :crazy: Så det är olika från hund till hund hur utsatta de är för smitta.

aldrig... Det har väl hänt nån gång, men enbart om jag misstänker mask. Har diskuterat detta med flera veterinärer och de anser att hundar oftast inte behöver avmaskas, men det beror ju på hur de lever.

Jag avmaskar numera endast om det behövs. Sist jag avmaskade var väl för mer än fem år sedan. Jag har en hund som tack och lov inte springer runt och äter möss och kattskit.

När det behövs, jag har avmaskat honom 1 ggr, men då så man maskar i bajset..Han hade käckat kattskit...

Avmaskar en gång efter sommaren när vi och/ eller hunden har varit hos föräldrarna på deras gård på semestern. Då har hunden gått på skattjakt efter alla gamla grisöron han noga gömt på tomten under våren. Mums.... :d:crazy:

Endast om det behövs (aldrig) :D. Skulle aldrig avmaska "bara för att" eftersom det inte är bra för dom att få i sig massa mediciner i onödan...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 948
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 071
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
669
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka