Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Man ska ju inte göra det mer än 1gång/år iaf, har jag fått lära mig. Men det bästa är väl att göra träckprov, fast det kostar ju, så man inte avmaskar i onödan.
Antingen när man ser mask, eller när det "känns" som om det skulle vara mask. Altså, vid behov, inte annars.
Sist jag maskade av var i våras.
valpar maskas bara "för att"..
Jag brukar inte avmaska särskilt ofta, men min hund springer i lagårn,stallet och i grannarnas komposter så jag tänkte att det kanske är befogat,lite nojig också,min tik dog hastigt i torsdags, levern gav upp!!Inte så jag tror det berodde på mask men eftersom vet. inte kunde säga varför så ser jag faror i allt just nu.
Vid behov, men eftersom det egentligen inte behövts så har det blivit 1ggr/år för de vuxna-just bara för att, typ.
Valpis har jag fått avmaska några gånger då han var fylld med spolmask när jag fick honom-som han spydde upp under natten, det var så jag upptäckte det!
Men dom försvann i första omgången och efter 2 veckor avmaskade jag igen.
Sen så avmaskade jag han förra veckan också just för säkerhets skull. Men han är helt maskfri nu så det blir inget förens om ett år igen då.
Hundavel & Ras Ingen har skrivit att de är "nöjda" det som skrivit är att brukshundar (som är 20 raser till utöver belgare) ofta accepterar det utan...
Hästhantering Först behandling fyra veckor och sen åter gastroskopi. Eventuellt mer behandling efter det. Glandulära magsår verkar kunna ta längre tid...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.