jag önskar också att hon pratade med en veterinär om detta.
Se till att det är RÄTT veterinär hon pratar med bara =/
I ett av inackorderingsstallen jag stod i var det tidernas bråk kring avmaskningarna. Inte så mycket medel och när (även om det inte sköttes så bra men jag hade för dålig kollf ör att inse det då) utan om hästarna skulle stå INNE i TRE DYGN efter avmaskning. Halva stallet (inkl jag) motsatte oss vilt detta då hästarna skulle ut i samma vinterhagar som de gått i innan iaf, andra halvan ansåg att hästarna bajsade ut massa mask och förstörde hagen om de inte stod inne i tre dygn.
Det var upprörda stallmöten i massor och ett jävla liv om det hela. Och alla kom med 'lappar' från diverse veterinärer, och tänka sig - det var olika bud på nästan alla lappar
Jag och resten som INTE ville ha inne kom med vad SVA sa (dvs släpp för guds skull ut hästarna, vinterhagarna är ju redan smittade) och de andra kom med lappar från diverse olika veterinärer som inte uppdaterat sin avmaskningskunskap sen Eldkvarn brann och tyckte hästarna skulle stå inne *sucka*
Och mitt i alltihop stod stallchefen och vågade inte ryta ifrån och bestämma.
Det slutade med att de som ville ha inne hade sina hästar inne i tre dygn, och vi andra släppte ut våra 2 och 2 efter schema i en rasthage som vi mockade..
Så att fråga vet kan bli fel det med, beroende på om vet har uppdaterat sig ang avmaskning eller ej