Avmaskning igen (Cydectin)

D

Doneloge

Vet att det finns massa trådar redan, men jag tänkte jag startar en ny iaf. Vilka/et preparat är ett cydectin preparat??? Är det Ivomec eller??

Sv: Avmaskning igen (Cydectin)

Förstår inte riktigt frågan. Cydectin har moxidectin som verksam substans. Ivomec och "nykomlingarna" har ivermectin som verkstam substans. Dock tillhör båda gruppen makrocykliska laktoner.

Sv: Avmaskning igen (Cydectin)

Så cydectin är själva avmaskningsmedlet eller vad? Jag har aldrig hört talas om det öht. Fick bara veta att jag ska avmaska med ett Cydectin preparat innan ja flyttar in i nya stallet, men vet inte vad det är. Tänkte kolla här innan jag frågar stallägaren. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 107
Senast: Habina
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 167
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag vill egentligen inte starta en debatt om kosttillskotts verkan eller ej men inser att det är svårt att låta bli. Jag har, av skäl...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar