Avmaskning av Mamma och bebisar??

J

Johanna__

Min stallkatt har 4 små bebisar som är 3 veckor nu. Mamma katt jagar och äter råttor och möss ibland.

Ska man ge samma avmaskning till mamma och bebisar eller ska dom ha olika?
Och vad ska dom ha för avmaskning, alltså mot vilken sorts mask?
Skriv gärna också vad ni ger era utekatter för avmaskningsmedel.;)

/ Johanna__

Sv: Avmaskning av Mamma och bebisar??

De ska ha samma avmaskningsmedel. Axilur tar det mesta och kan ges till både kattungar och vuxna.

Vi brukar ge mammas katt Drontal, det är en engångskur (Axilut ger man i tre dagar) så det är lättsamt men jag skulle inte ge det till kattungar.

Okej. Tack:D
Men hur många gånger ska man ge det till kattungarna?

Ska dom vara 3 veckor då?

Första behandlingen bör ges alldeles innan ungarna blivit 3 veckor gamla tex. vid 20 dagars ålder. Mamman ska givetvis avmaskas samtidigt.

Liknande trådar

Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
757
Senast: Krålus
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 478
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 372
Senast: Enya
·
Övr. Hund Usch, tycker Tilda har blivit mager. Hon har ju alltid varit svår med maten, men nu börjar det synas att hon inte äter ordentligt...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 818
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar