Snobben

Trådstartare
Hur är det nu egentligen med vuxna hundar, ska man avmaska?
Om dom får i sig hästskit i stallet kan dom väl få mask?

Sv: Avmaska??

Man ser inte alltid masken heller, man ska helt enkelt avmaska när man misstänker mask. Hunden tappar i hull, ser bukig ut, kan ha lite hosta, kliar sig i baken osv.

Funderar mest på när hundarna får i sig hästskit, att dom borde få i sig mask?

Båda mina hundar har ätit lika mycket hästskit som på en gödselstack ungefär, men ingen av dom har fått mask av just den orsaken.

Min hund bor i princip på gödselstacken! Han har aldrig haft någon mask. Kanske så att "hästmaskarna" inte överlever i en hundmage?

Inälvsparasiter brukar vara artspecifika. Den största risken för en hund som sätter i sig hästbajs brukar vara att hunden riskerar få i sig alldeles för stora mängder avmaskningsmedel för häst vissa perioder på året.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 244
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 691
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 082
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka