Avmaska nyseminerad...

Sv: Avmaska nyseminerad...

Jag har hört de som absolut påstår att det gör skillnad på om stoet tar sig eller inte, men några bevis finns inte för att det skulle vara skadligt.

Frågan är ju; MÅSTE du avmaska nu? Har hästen så mycket mask enligt prov att du inte kan avvakta?

Sv: Avmaska nyseminerad...

jovisst kan jag avvakta har tyvärr inte tagit nåt prov i år. Tog förra unghästarna hade då 200epg. 0epg på de stora.
Saken är att de ska på bete och de vill att hon också ska avmaskas men då skiter jag i det tills i höst.

Tack för svar :)

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 596
Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 397
Senast: lundsbo
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
704
Senast: tara
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
357
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka