Avmaska dräktigt sto

G

Gisburne

Det dräktiga shettisstoet här hemma behöver avmaskas, men vad ska man välja? Hon är i 6:e månaden om jag räknat rätt. Finns det något specifikt man ska ta i beaktande innan man avmaskar? Och när ska hon avmaskas efter födseln, OM hon ska avmaskas då över huvud taget? (Stämmer det att fölet blir avmaskat genom modersmjölken, förresten?)

Sv: Avmaska dräktigt sto

Behöver avmaskas för att träckprov säger så? Eller vilken mask är det du vill bekämpa, varför i så fall tror du det behövs?

Det går bra att använda alla medel på dräktiga ston.

Avmaskningen 24h efter födseln är till för fölet, för att den inte ska få i sig fölmasken som ligger i juvret på stoet.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 129
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 531
Senast: Jeps
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24