Avloppsstationer

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Tror jag det heter, vi fick en förfråga alldeles nyss om vi skulle vara intresserade av att koppla in oss på en grannfastighets tilltänkta bygge av avloppsstation, det ska visst fungera så att de ska kunna gödsla med slammet sen på sina gärden. Och vi måste hur som helst göra något åt vårat avlopp så det här kändes som en bra idé, men är det det?

Är det någon som har någon erfarenhet av sådana stationer? Vi skulle behöva ha en pump som dessutom river sönder avfallet och sedan pumpar det till "stationen"
Vad finns det för nackdelar? Att det måste skrivas kontrakt osv förstår jag så vi inte en dag står utan avlopp helt. ;) Men det måste vi göra även om vi gräver ett eget avlopp eftersom det då kommer att påverka samma markägare.

Vi fick som sagt frågan idag så vi har inte hunnit leta på så mycket information än.

Liknande trådar

Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 893
Senast: Red_Chili
·
Ekonomi & Juridik Behöver lite hjälp, sitter lite i kläm. Vi är tre personer i "dramat" Jag, min Stallvärd(den jag hyrde transporten utav) och dennes...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 699
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar