Jag beklagar
Jag har varit i en liknande sits och mitt bästa råd är nog att lyssna på din kropp och dig själv. Det är okej att ta en paus och inte göra mer än det nödvändigaste med hästarna en period. Det finns ingen prestige i att pusha sig själv när kroppen säger ifrån, det finns inget roligt i det. Självklart ska du göra det du mår bra, om det är att låta någon annan ta ansvaret för hästarna ett tag - gör det, men det kan kanske också vara att skaffa något annat att ge sig hän åt.
Jag har insett att en stor del av min passion satt i just den hästen jag förlorade, oavsett hur många fina andra hästar jag har där ute. Gick för första gången i mitt liv in i en depression efter att han försvann och får återfall vid samma tidpunkt varje år. Nu står jag dessutom inför faktumet att hästen som skulle 'ersätta' den jag förlorade har ett irreparabelt trauma och bara är ett samtal bort från samma beslut.
Klyshigt - men man hittar tillbaka till viljan och drivkraften såsmåningom och om inte, hittar man den i något annat. Det får ta den tid det behöver och ibland stöter man på grejer som river upp det där ärret igen men det är mänskligt det du går igenom.