M
moondance
Jag skulle behöva lite 'snabba' svar på några frågor angående avlivning. Veterinären vart ute & dömde ut en häst i tisdags, sa att det enda rätta var att avliva hästen. Pappren skickades in direkt till försäkringsbolaget & idag ganska så nyss kom svaret: hästen bör avlivas snarast! Känns givetvis skit jobbigt, men det är det bästa för hästen, finns inte en chans att den kan bli bra. Men usch, inte trodde jag att det skulle kännas så hårt. Jag hade ju väntat mej detta, men på ett sätt vill man ju inte. *är lite ego* Men det är för hästen bästa!
Men det va inte detta jag ville ha sagt, utan mina frågor.
Hur går jag vidare nu?? Vem kontaktar jag för avliving??
När kan jag få hästen avlivad snarast möjligt??
Hur avlivar man hästen?? Vad finns det för möjligheter & metoder?? Vem utför det??
Ska jag själv vara med när hästen avlivas?? (jag vill det, för hästen skull, då den litar på mej till 110% (är enmanshäst, litar inte på någon annan), men jag vet inte om jag klarar av det. )
Vad händer efter att hästen är avlivad, vem tar hand om kroppen då??
Jag vill veta ALLT om detta, jag har säkert glömt några frågor...
Fasen, jag känner mej som en förrädare, som planera en annans död.
Men det va inte detta jag ville ha sagt, utan mina frågor.
Hur går jag vidare nu?? Vem kontaktar jag för avliving??
När kan jag få hästen avlivad snarast möjligt??
Hur avlivar man hästen?? Vad finns det för möjligheter & metoder?? Vem utför det??
Ska jag själv vara med när hästen avlivas?? (jag vill det, för hästen skull, då den litar på mej till 110% (är enmanshäst, litar inte på någon annan), men jag vet inte om jag klarar av det. )
Vad händer efter att hästen är avlivad, vem tar hand om kroppen då??
Jag vill veta ALLT om detta, jag har säkert glömt några frågor...
Fasen, jag känner mej som en förrädare, som planera en annans död.