avlivning hemma???

Sv: avlivning hemma???

Till exempel till Svensk Lantbrukstjänst eller Djurambulansen. Vissa veterinärer kan också göra det eller om har tur så finns det en lokal slaktare och/eller jägare som kan göra det.
Fördelen med Svensk Lantbrukstjänst är att de tar med sig hästen efteråt. Nackdelen är att de vill ha kontant betalning direkt och att de tar betalt efter hur mycket hästen väger. Brukar nog kosta omkring 3000 - 4000 för en stor häst.

o vart hittar man en lokal slaktare som kan avliva på hemmaplan???

Det finns en i Linköping som slaktar hästen hemma och det kostar ca 2700 kr och då tar dom med sig hästen.

lantbrukstjänst slaktar hemma, här kostar det förra året 2700 för ponny och 3500 för häst. annars tar ju veterinären bort hästen hemma om man vill det.

Liknande trådar

Hästvård Postade en annan tråd som ingen nappat på, så här kommer en ny. Min fina häst Skorpan har konstaterad gaffelbandsskada som tyvärr inte...
Svar
6
· Visningar
718
Senast: Honey07
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Hedinn
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025