Avlivat ung hund

elmelts

Trådstartare
Vi har idag avlivat våran hamilton tik. Hon blev bara 4 år. Hon var en underbar hund men totalt uppstressad jämnt.
Vi har testat allt, hon har bott inomhus men vid 2års ålder gav vi upp. Hon tog ingen hänsyn till om barnen var i vägen utan hoppade rätt på dem och sprang ner dem. Det gick bara inte. Sen har hon bott i hundgård både med och utan kompis ,inget gick. Sen hängnade vi in ce 500 kvm där hon fick vara hela tiden, men det gick inte.
När hon var inne skulle hon ut, när hon var ute skulle hon in. Hon ville inte vara ensam och det gick inte att ha andra hundar hos henne för de blev för påverkade.
Nu insåg vi att det bästa för henne var att få somna in.
Det känns inte bra att behöva ge upp, men jag tror att det var det bästa för henne.
Smulan018-1.jpg
 
Sv: Avlivat ung hund

Tycker också det var ett klokt beslut, men sorgen o saknaden är ju där ändå

Och vad gullig Lillvovven är, den verkar ju att avguda henne :love:

Kramar från martha
 
Sv: Avlivat ung hund

Vad skönt med djurägare som inser situtionen. Det var modigt och väldigt starkt gjort av dig. Förstår att det är tungt och sorgligt. Men Ni verkar verkligen ha förstått hundens bästa.
 
Sv: Avlivat ung hund

Vår ungtik också hamilton på 1 år och 5 månader är något liknande i sitt beteende. Hon stressar när hon kommer in och är hänsynslös mot folk och mot våra andra hundar. Men ignorerar vi henne så lugnar hon sig och kan lägga sig ner o koppla av. Ute busar hon nästan konstant med vår 3 åriga hane. Han har först nu börjat säga ifrån när han tycker hon går för långt. Hon vill gärna också springa ut o in så ofta hon vill så det får man hejda henne med.Vilket funkar bra nu.Innan var hon hopplös.
Beklagar att ni fick låta er tik somna in,men att stressa som er gjorde är ju inte bra vare sig för hund eller övrig familj.
 
Sv: Avlivat ung hund

Vad skönt med djurägare som inser situtionen. Det var modigt och väldigt starkt gjort av dig. Förstår att det är tungt och sorgligt. Men Ni verkar verkligen ha förstått hundens bästa.

:bow:

Beklagar sorgen :cry:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 794
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 000
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 185
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp