Avlivade varg, trakasseras.

Vad har du för siffror på det? Att djurrättsaktivister är puckade förnekar väl ingen utom djurrättsaktivister, men att det skulle vara fler idioter bland de som anser att vargen har sin plats i naturen än motsatsen är enligt min uppfattning helt galen.
Det säger förnuftet.
Av Sveriges alla jägare kanske en tiondels promille är beredda att begå de brott som ovan beskrivits.
Av Sveriges alla djurvänner kanske en tiondels promille är beredda att begå de brott som ovan beskrivits.

Sedan, när man är medveten om att den största aversionen gentemot varg är geografiskt sett väl avgränsad , så kan man ytterligare minska andelen på jägarsidan.
+ en icke negligerbar del. SÄK har väl flaggat för en del av djurrättsaktivisterna, mig veterligen har man inte gjort det vad det gäller folk på jägarsidan ;)

Hedervärd att avliva vargen själv och förkorta plågan. men i lagens strikta mening har han gjort sig skyldig till jaktbrott då INGEN utom veterinär eller eftersöks jägare får avliva trafikskadat vilt (eller något annat djur som trafikskadats för den saks skuld).
Snick snack. Jag får tom. skjuta en ett trafikskadat vilt på annans mark utan att först meddela detta.
Däremot ska både polis och jakträttsinnehavare informeras direkt i anslutning till händelsen.
Jag behöver inte ens vara jägare. Har vid ett par tillfällen avlivat både rådjur och hjort då andra kört på dem. Långt hemifrån min egen mark och med den yxa jag alltid har liggande bakluckan. Och gjort detta helt lagligt.

Håller med Mia, varghatarna är helt klart överrepresenterade vad gäller galenskap. Det är som i Jägarna. Skjut, gräv och tig.
Visst är det så i fiktionens och filmens värld. Men i verkligheten är det precis tvärtom ;)
Jag har hittills inte hört talas om mordbrand och rent fysiskt våld mot person från "SOG" gänget, men ett flertall fall finns ju dokumenterade hos djurrättsaktivister med fängelse som påföljd......

Snick snack. Jag får tom. skjuta en ett trafikskadat vilt på annans mark utan att först meddela detta.
Däremot ska både polis och jakträttsinnehavare informeras direkt i anslutning till händelsen.
Jag behöver inte ens vara jägare. Har vid ett par tillfällen avlivat både rådjur och hjort då andra kört på dem. Långt hemifrån min egen mark och med den yxa jag alltid har liggande bakluckan. Och gjort detta helt lagligt.

Jag har gjoirt det med en rejäl morakniv. Det är inte trevligt att göra sånt men jag kan inte se på när djur lider.

Sista råddjuret var det polisen i telefonen som frågade om vi hade kunskaper att avliva djuret själv eftersom den brutit ryggen och skrek.

Är det däremot lagligt att åka runt med yxa jämnt? Jag har för mig att det var uppe något om att man inte fick köra runt med kniv liggandes i bilen och tänker att liknande borde gälla yxa med? Men har ingen större koll alls...

Är det däremot lagligt att åka runt med yxa jämnt? Jag har för mig att det var uppe något om att man inte fick köra runt med kniv liggandes i bilen och tänker att liknande borde gälla yxa med? Men har ingen större koll alls...

Man får ha yxa eller kniv i bilen om det det är motiverad ut ifrån yrke och bilen används som arbetsfordon vid tillfället.

Yxa, kniv och andra tillhyggen får dock inte uppbevaras så att de är lätt åtkomliga från någon sittplats i bilen, utan skal helst ligga i låst utrymme i bagageluckan.

I samma box* ligger ett brytjärn, en motorsåg, en kombidunk för olja och bensin, hanskar, motorsågskedjor och verktyg. Och ja det är lagligt. Är till och med lagligt att åka omkring med studsaren i bilen, Med urtaget slutstycke o i förvaringslåda ;) Ps det ligger ett par moraknivar i samma låda med + lite tändved, tändvätska o tändare. Huvaliga....

* En svart stor plastbox, tar upp 1/2 bagagerummet i bilen men ligger oftast på flaket till pickupen....

Fast hur mkt händer det ärlig talat?
Att rovdjurs"hatare" blir hotade till livet, skadegörelse osv?
Ofta, säkert varje dag. Är helt sjukt men här har folk fått lämna sina hem pga uttalande i tidning eller någon annan fick sin familj och hund mordhotad efter gillat fel Facebook sida.
En annan blev mordhotad på telefon osv.

Och detta är inga "skjut ihjäl alla vargar" människor utan såna som bara inte tycker det hela varit så bra sköt.

Vi vägrar beblanda oss med frågan då jag inte vill ha hot mot min familj eller person. Jag vill kunna ha mina hundar i hundgården utan att de blir förgiftade, ha alla rutor intakta på mitt hus.
Och jag har inget emot vargen men jag tycker att det andra lägret ofta har fel. Vilket är en åsikt jag behöver bara rädd för att bli mordhotad för att ha. Kul värre.

Tanken att på att min son, fyra år ska bli mordhotad är helt fruktansvärd och ändå något som skulle hända pga att hans pappa är jägare. Att ett barn ska bli hotat till livet (även om det bara är via nätet) bara för vad en av dess föräldrar gör något en annan grupp inte håller med om /tror att föräldern gör.

Detta är vad jag måste leva med, jag undrar om någon "vargkramare" behöver oroa sig för detta?

Att rovdjurs"hatare" blir hotade till livet, skadegörelse osv?
Ofta, säkert varje dag. Är helt sjukt men här har folk fått lämna sina hem pga uttalande i tidning eller någon annan fick sin familj och hund mordhotad efter gillat fel Facebook sida.
En annan blev mordhotad på telefon osv.

Och detta är inga "skjut ihjäl alla vargar" människor utan såna som bara inte tycker det hela varit så bra sköt.

Vi vägrar beblanda oss med frågan då jag inte vill ha hot mot min familj eller person. Jag vill kunna ha mina hundar i hundgården utan att de blir förgiftade, ha alla rutor intakta på mitt hus.
Och jag har inget emot vargen men jag tycker att det andra lägret ofta har fel. Vilket är en åsikt jag behöver bara rädd för att bli mordhotad för att ha. Kul värre.

Tanken att på att min son, fyra år ska bli mordhotad är helt fruktansvärd och ändå något som skulle hända pga att hans pappa är jägare. Att ett barn ska bli hotat till livet (även om det bara är via nätet) bara för vad en av dess föräldrar gör något en annan grupp inte håller med om /tror att föräldern gör.

Detta är vad jag måste leva med, jag undrar om någon "vargkramare" behöver oroa sig för detta?
Ett exempel på det jag beskriver, och varför SÄK intresserar sig för dem och inte för jägargruppen....

När den ensam vargen vandrade längst västkusten för några år sedan funderade jag på vad svaret skulle bli om polisen ringde om eftersök på vargen (den traskade ju en del på vägarna).

Tur att samtalet aldrig kom för jag vet fortfarande inte svaret.

Från en som åker ut på många eftersök vid olyckor med vilt när polisen ringer men frågan är om det är värt att bli trakasserad för.

Ett exempel på det jag beskriver, och varför SÄK intresserar sig för dem och inte för jägargruppen....

Nu kan jag inte hålla mig längre. Sluta kalla Säpo för SÄK. Det senare är ett säkerhetsförband - militärpolisen.

Men till sakfrågan. Nog förekommer det hot, skadegörelse och våld mot tjänstemän som arbetar med rovdjursfrågorna. Av det skälet, samt pga förekomst av tjuvjakt på rovdjur så har bland annat Brå långe flaggat för att Säpo ska utreda sådan brottslighet då den anses vara politiskt motiverad.

Nu kan jag inte hålla mig längre. Sluta kalla Säpo för SÄK. Det senare är ett säkerhetsförband - militärpolisen.

Men till sakfrågan. Nog förekommer det hot, skadegörelse och våld mot tjänstemän som arbetar med rovdjursfrågorna. Av det skälet, samt pga förekomst av tjuvjakt på rovdjur så har bland annat Brå långe flaggat för att Säpo ska utreda sådan brottslighet då den anses vara politiskt motiverad.
OK jag ska skriva SÄPO, och SÄPO har tydligen inte ansett att tjuvjakten är ett säkerhetspolitiskt hot.
Men det har man väl klargjort att man anser att en del djurrättsaktivister är, inte bara för att en del av dem har intima förbindelser med autonoma vänstergrupperingar eller hur?

Att skjuta en varg är ett jaktbrott, om det inte sker enligt reglerna, att tända på en kåk är mordbrand, oavsett eller?

Men alltså, det finns idioter i alla läger. Blir lite sandlåda med "dom är mycket dummare"...
Jo, men de i det ena hörnet är oftas rätt harmlösa i jämfört med de grupperingar man finner i det andra. Autonoma vänstergrupperingar är ju inte direkt kända för att visa hänsyn varken till sak eller person.....

Jo, men de i det ena hörnet är oftas rätt harmlösa i jämfört med de grupperingar man finner i det andra. Autonoma vänstergrupperingar är ju inte direkt kända för att visa hänsyn varken till sak eller person.....
Men autonoma högergrupperingar är det????
Extremister är extremister! Idioter finns i alla läger. Sandlåda är bara fånigt.

Men autonoma högergrupperingar är det????
Extremister är extremister! Idioter finns i alla läger. Sandlåda är bara fånigt.
Nu lär du få lite svårt att finna direkta förbindelser mellan autonoma (om det är rätt uttryck?) och de individer som tjuvskjuter varg.

Vilket SÄPO tydligt visar genom att inte intressera sig för gruppen jägare.

De senaste 25 åren har extrema djurrättsaktivister aktivt saboterat jakter, skadat bilar, misshandlat och hotat människor, utförd mordbränder. Dessa aktivister har i alla fall där ngt politiskt samband kunnat påvisats hör samman med V eller andra grupperingar till vänster om V.
Bara som exempel
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0004/12/samhallet.html

Nu lär du få lite svårt att finna direkta förbindelser mellan autonoma (om det är rätt uttryck?) och de individer som tjuvskjuter varg.

Vilket SÄPO tydligt visar genom att inte intressera sig för gruppen jägare.

De senaste 25 åren har extrema djurrättsaktivister aktivt saboterat jakter, skadat bilar, misshandlat och hotat människor, utförd mordbränder. Dessa aktivister har i alla fall där ngt politiskt samband kunnat påvisats hör samman med V eller andra grupperingar till vänster om V.
Jag har inte haft en tanke på att lägga in höger- resp. vänsterpolitik i vargdebatten, det var bara ett svar på ditt tidigare inlägg. Jag skiter högaktningsfullt i vilken politisk tillhörighet varghatare resp. Vargkramare har. Vågar tom påstå att det finns individer ifrån olika politiska åskådningar inom bägge grupperna.
Men, att hålla på med "dom är mycket dummare än oss" är sandlådefasoner, fånigt, oavsett om det kommer från vargkramare, varghatare, högerextremister, vänsterextremister, familjen Montague eller familjen Capulet.

Jag har inte haft en tanke på att lägga in höger- resp. vänsterpolitik i vargdebatten, det var bara ett svar på ditt tidigare inlägg. Jag skiter högaktningsfullt i vilken politisk tillhörighet varghatare resp. Vargkramare har. Vågar tom påstå att det finns individer ifrån olika politiska åskådningar inom bägge grupperna.
Men, att hålla på med "dom är mycket dummare än oss" är sandlådefasoner, fånigt, oavsett om det kommer från vargkramare, varghatare, högerextremister, vänsterextremister, familjen Montague eller familjen Capulet.
Jag säger inte att någon av grupperna är dummare än den andra. Konstaterar bara att de autonoma kramarna utgör ett större samhälls-hot än dem som tjuvskjuter varg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka