Avlivade varg, trakasseras.

Men jösses! Hur tänker folk egentligen? Vad skulle man annars ha gjort? Låtit den lida? Plåstrat om den och släppt den lös för att dö en plågsam död? Ta hem den och lägga den i sängen eller sätta den i en bur/hägn och tro att det funkar? :banghead: :banghead: :banghead:
Tur för vargen att den slapp lida mer. Jag är också mån om vargen men inte fasen ska den behöva lida och all heder till eftersöksjägaren som genomförde det hela så vargen slapp lida mer.

En kollega till mig är jägare. En lördagskväll när han skulle ut på krogen. Kom dom fram till en olycksplats. En kvinna hade kört på ett rådjur
Djuret va helt söndertrasat och låg och skrek på vägen. Han sa att det enda han hade att ta till va en domkraft. Ett slag i huvudet och djurets lidande va över
När han verättade vad som hänt blev jag först chockad. Jag kunde inte fatta att han kunde göra det
Vid eftertanke ska vi var tacksamma att det finns människor som faktiskt ta på sig det ansvaret. Det är ett ansvar

Må så vara, men det finns då ett otvetydigt större antal puckon i ett visst läger.
Jag kan inte annat än instämma, under julen när jag jobbade hörde jag en rekommendation som fick mig att gå i taket på nolltid. När det gäller varg skulle man ge den ett bukskott så hann den springa lång och dö innan den upptäcktes eller man kunde spåra skytten. När dumma jävla idioter både uppmanar och själva utför kvalificerat djurplågeri finns det inte ord att beskriva vad jag anser utan att jag skulle riskera banning på livstid. :rage:

Sammanfattningsvis kan jag kort säga att det skjuts för lite och då menar jag inte varg. :cautious:

Fast hur mkt händer det ärlig talat?
Allt för ofta, det finns gott om polisanmälningar men aldrig några vittnen till skadegörelsen, men sönderskurna däck är mer regel än undantag. Om du vill och vågar så sätt ett "vargkramarmärke" på bilen och parkera på valfri större offentlig parkering i Värmland eller Dalarna.

Allt för ofta, det finns gott om polisanmälningar men aldrig några vittnen till skadegörelsen, men sönderskurna däck är mer regel än undantag. Om du vill och vågar så sätt ett "vargkramarmärke" på bilen och parkera på valfri större offentlig parkering i Värmland eller Dalarna.
Nja så enkelt ska vi väl inte göra det.
Men om vi tar 100 bilar och placerar dem slumpvis i hela Sverige, fler bilar där fler bor och vice versa.
50 bilar med skjut och gräv symbolen på och 50 bilar med vargkramarsymboler på.
Vilken grupp tror du då får flest skador en lördagsnatt på en obevakad parkering?

Nja så enkelt ska vi väl inte göra det.
Men om vi tar 100 bilar och placerar dem slumpvis i hela Sverige, fler bilar där fler bor och vice versa.
50 bilar med skjut och gräv symbolen på och 50 bilar med vargkramarsymboler på.
Vilken grupp tror du då får flest skador en lördagsnatt på en obevakad parkering?
Jag har ingen statistik att luta mig på, men jag har varit inne på varghatarsidorna på nätet och det är skrämmande läsning! Jag har även pratat med de som varit ute för att informera om den svenska vargstammen och deras bilar, utan märken, har samtliga blivit vandaliserade. Så ja, min gissning är nog lika god som någon annans.

Jag har ingen statistik att luta mig på, men jag har varit inne på varghatarsidorna på nätet och det är skrämmande läsning! Jag har även pratat med de som varit ute för att informera om den svenska vargstammen och deras bilar, utan märken, har samtliga blivit vandaliserade. Så ja, min gissning är nog lika god som någon annans.
Jag har naturligtvis ingen statistik.
Men till att börja med så har jag hittills inte hör att SÄK varit intresserade av varghatare. Däremot så är det rätt lätt att hitta artiklar om att SÄK är intresserade av Militanta djurrättsaktivister.
Och så vitt jag förstår så kan man utan vidare klassa den gruppen som vargkramare eller hur ;)

Och om någon opartiskt informerat om den svenska vargstammen så kan det ju lika gärna vara kramare som ger sig på bilen.
Eller?

Jag kan mest prata om personliga berättelser och jag känner personligen ingen uttalad vargkramare som råkat illa ut, däremot när vargkramarna stormade det revir jag håller till i när det blev skyddsjakt så var vargkramarna som dök upp där rabiata och otäcka att ha att göra med även för utomstående närboende, utöver att de redan gjorde flertal olagliga handlingar.
Men så finns det ju idioter på alla sidor... Men jag har svårt att tro att de som har inställningen "skjut all varg" är engagerade på det viset.

Jag har naturligtvis ingen statistik.
Men till att börja med så har jag hittills inte hör att SÄK varit intresserade av varghatare. Däremot så är det rätt lätt att hitta artiklar om att SÄK är intresserade av Militanta djurrättsaktivister.
Och så vitt jag förstår så kan man utan vidare klassa den gruppen som vargkramare eller hur ;)

Och om någon opartiskt informerat om den svenska vargstammen så kan det ju lika gärna vara kramare som ger sig på bilen.
Eller?
Sedan när har militanta djurrättsaktivister alla indianer i kanoten? :cautious:
Jag är tacksam om jag slipper bli hopbuntad med extremister oavsett tillhörigheter om det här ska föreställa en seriös diskussion. Det är ungefär lika konstruktivt att påstå att IS är för vandaliseringen av vargkramares bilar och att varghatare därför sympatiserar med IS. :meh:

Sedan när har militanta djurrättsaktivister alla indianer i kanoten? :cautious:
Jag är tacksam om jag slipper bli hopbuntad med extremister oavsett tillhörigheter om det här ska föreställa en seriös diskussion. Det är ungefär lika konstruktivt att påstå att IS är för vandaliseringen av vargkramares bilar och att varghatare därför sympatiserar med IS. :meh:
Vad jag ville säga var att det finns betydligt fler nötter på den kramande sidan än hos de andra, i rent antal räknat.

Att du lokalt kan hitta en majoritet som är klart negativa och beredda att agera mot varganhängare är klart men det är en liten minoritet i riket och jämfört med djurrättsaktivisterna...

Snacka om att det finns intelligensbefriade puckon i Sverige. En Ung kille avlivar en trafikskadad varg (den hade bla brutit benet). För det så utsätts hans bil för skadegörelse och han utsätts för så allvarliga hot att han tvingas ha polisskydd.

I ngn missriktad vargkramaraktivitet riktar alltså dessa puckon nu sin frustration mot en person som handlade 100 korrekt och som förkortade ett djurs lidande.

Rent ut sagt patetiskt.
Jag har inget emot vargar (bor i ett vargrevir) och är tacksam för att killen avslutade djurets lidande. Allt annat hade varit helfel. Folk är inte kloka ibland.

Vad jag ville säga var att det finns betydligt fler nötter på den kramande sidan än hos de andra, i rent antal räknat.

Att du lokalt kan hitta en majoritet som är klart negativa och beredda att agera mot varganhängare är klart men det är en liten minoritet i riket och jämfört med djurrättsaktivisterna...
Vad har du för siffror på det? Att djurrättsaktivister är puckade förnekar väl ingen utom djurrättsaktivister, men att det skulle vara fler idioter bland de som anser att vargen har sin plats i naturen än motsatsen är enligt min uppfattning helt galen.

i lagens strikta mening har han gjort sig skyldig till jaktbrott då INGEN utom veterinär eller eftersöks jägare får avliva trafikskadat vilt (eller något annat djur som trafikskadats för den saks skuld).

Vem som helst får avliva ett skadat djur under förutsättning att avlivandet utförs korrekt.

Kör jag/du/vem som helst på ett rådjur ex.vis så får jag/du/vem som helst avliva det direkt om jag/du/vem som helst har kunskapen således.

Hedervärd att avliva vargen själv och förkorta plågan. men i lagens strikta mening har han gjort sig skyldig till jaktbrott då INGEN utom veterinär eller eftersöks jägare får avliva trafikskadat vilt (eller något annat djur som trafikskadats för den saks skuld).

Man får avliva ett trafikskadat djur om man har kunskapen och djuret lider. Har själv avlivat både råddjur och renar som legat på vägen och skrikit ut sin smärta och skräck.

Däremot ska man inte eftersöka trafikskadat vilt själv.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Valet i USA
  • Borstning av tänder

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka