Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ajdå, det var värre. Men man får avliva själv alltså utan att få ut livförsäkringen?Det är nästintill omöjligt, såvitt jag förstått på försäkringsbolagen, att få ersättning vid avlivning pga "mentala problem" hos hästen. Även om en veterinär skriver ett intyg osv.
Ajdå, det var värre. Men man får avliva själv alltså utan att få ut livförsäkringen?
Lynnesfel används väl inte som ett begrepp längre? Av den anledningen att lynnesproblem nästan alltid kommer av smärta, eller möjligen felhantering i något fall.Vad krävs för att kunna döma ut en häst pga lynnesfel? Går det ens?
Sjävklart kan du avliva utan att blanda in försäkringsbolaget. Varför skulle du inte kunna få göra det?Ajdå, det var värre. Men man får avliva själv alltså utan att få ut livförsäkringen?
This.Lynnesfel används väl inte som ett begrepp längre? Av den anledningen att lynnesproblem nästan alltid kommer av smärta, eller möjligen felhantering i något fall.
Inte detta falletLynnesfel används väl inte som ett begrepp längre? Av den anledningen att lynnesproblem nästan alltid kommer av smärta, eller möjligen felhantering i något fall.
Från försäkringsbolagens sida finns det. Står med i villkoren.Lynnesfel används väl inte som ett begrepp längre? Av den anledningen att lynnesproblem nästan alltid kommer av smärta, eller möjligen felhantering i något fall.
Ok, det ser ut att stämma. Har fått för mig att försäkringsbolagen ville ta bort lynnesfel t.ex. om det användes istället för att utreda hästen. Men det var så länge sedan jag läste om det så minns kanske fel.Från försäkringsbolagens sida finns det. Står med i villkoren.
Jodå de existerar även om jag skulle säga att de är väldigt ovanliga. Denna är just en sån häst. Och då har även proffs haft den."Lynnesfel" hos häst existerar knappt, utan det är fel människa till fel häst. Har haft ett antal ston på foder genom åren med så kallade lynnes fel, men aldrig haft något problem med dem, utan de skött sig utmärkt både på tävling och i vardagen även om de skapat lite problem vid ut/insläpp när övriga hyresgäster i stallet haft morgon/kvälls passet.
Det är svårt att få utdömt för lynnesfel i dag. Min första ponny var utdömd för lynnesfel och skulle avlivas om jag inte tog honom. Men det var ju nästan 30 år sedan och det gjordes oftare då.Vad krävs för att kunna döma ut en häst pga lynnesfel? Går det ens?
Vad är det för häst och hur visar sig problemen?Jodå de existerar även om jag skulle säga att de är väldigt ovanliga. Denna är just en sån häst. Och då har även proffs haft den.
Oftast är alla de här hästarna som anses vara omöjliga i fel händer. Och många av dem är faktiskt väldigt enkla."Lynnesfel" hos häst existerar knappt, utan det är fel människa till fel häst. Har haft ett antal ston på foder genom åren med så kallade lynnes fel, men aldrig haft något problem med dem, utan de skött sig utmärkt både på tävling och i vardagen även om de skapat lite problem vid ut/insläpp när övriga hyresgäster i stallet haft morgon/kvälls passet.
"Proffs" är ingen garanti för att hästen får bästa bemötande.Jodå de existerar även om jag skulle säga att de är väldigt ovanliga. Denna är just en sån häst. Och då har även proffs haft den.
Hehe nä det har jag ju nylig erfarenhet av. Det finns grader av proffs, kan man ju lugnt säga..."Proffs" är ingen garanti för att hästen får bästa bemötande.