C
Catthhh
vart görs en sådan?
Vad kostar det?
Vad händer m hästens kropp efter avlivningen.
Tacksam för svar.
Vad kostar det?
Tacksam för svar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
får man fråga varför du vill avliva med spruta?
Bultpistol går betydligt fortare och är enligt min erfarenhet det som går fortast.
vart görs en sådan?
Vad kostar det?
Tacksam för svar.
vart görs en sådan?
Vad kostar det?
Tacksam för svar.
vart görs en sådan?
Vad kostar det?
Tacksam för svar.
Avblodar man inte när hästen somnat då?
Vore inte det vara en liten säkerthet så den inte ev. skulle vakna upp igen??
O e de någon som vet hur lång tid det tar att söka tillstånd att begrava hemme o vad kostar de?
Det kostar 300:- att ansöka om att få begrava hemma. Ansökan görs först till kommunen, som ska komma ut och markera platsen på en fastighetskarta. Av kommunen får man sen en lapp som ska fyllas i och skickas, tillsammans med en kopia av kartan, till Länsstyrelsen. Tillståndet får man cirka en vecka senare och gäller i 30 dagar. Eftersom mina två som dött nyligen inte har kunnat vänta på tillståndet, så har jag fått begrava dem direkt efter kontakt med kommunen och har sen fått tillståndet i efterhand.Avblodar man inte när hästen somnat då?
Vore inte det vara en liten säkerthet så den inte ev. skulle vakna upp igen??
O e de någon som vet hur lång tid det tar att söka tillstånd att begrava hemme o vad kostar de?
Jag vet 2 veteinärer varav en i mina trakter som bultat precis när hästen ryckt till, den ena slutade i en snudd den andra tog i ögat. De bultar inte längre utan sprutar alltid.jag har faktiskt inte träffat nån som inte tyckt att bult var bäst...