P
pannkakssmet
Sv: Avliva frisk häst
Jag tror att vi alla har gemensamt att vi hellre ser att våra hästar får långa givande liv, än avlivas som unga.
Skulle någon som skrivit här tycka annorlunda får gärna denna personen, utan "mellanhänder" eller genom anklagelser, gärna säga det.
Däremot försöker inte alla sälja sin fd travhäst, utan slaktar den direkt. Detta ofta för att de känner till marknaden, har varit i branchen länge och vet vilka odds hästen har att faktiskt få det så bra.
Jag klandrar dem inte.
Läs tråden igen! Om du menar att det inte skrivits så. Och vad har jag missförstått? Så du menar att dom som skrivit här menar att dom hellre säljer än slaktar. Ang vandringspokaler så undrar jag varför det just skulle vara fd travare som blir. Alla som köper sina barn ponnyer att börja rida/ tävla med säljer dom efter några år när det blir byte till större och så får dom ny familj och så fortsätter det så för många tills dom blivit gammla. Det viktigaste är väll ändå att dom har det bra dit dom kommer!
Jag tror att vi alla har gemensamt att vi hellre ser att våra hästar får långa givande liv, än avlivas som unga.
Skulle någon som skrivit här tycka annorlunda får gärna denna personen, utan "mellanhänder" eller genom anklagelser, gärna säga det.
Däremot försöker inte alla sälja sin fd travhäst, utan slaktar den direkt. Detta ofta för att de känner till marknaden, har varit i branchen länge och vet vilka odds hästen har att faktiskt få det så bra.
Jag klandrar dem inte.