urkella
Trådstartare
Hade ute hovslagaren igår till nya ponnyn och idag såg jag att han inte kotar igenom utan står mer på tårna. Hovarna var väldigt dåliga på honom innan, verkades ner ca 1½ cm + hålväggar. Tror ni han blivit stel eller vad man kan säga pga verkningen ? Hovslagaren sa att han hade tunna sulor oxå. Han är inte halt när han går utan avlastar bara när han står stilla. Hovis hade ju även problem när han skulle ta hovarna på honom, han höll på sätta sig och kickar bara man försöker nå benen på honom. Men såg även att han fått ett sår över kotan så kanske har med det att göra, vilket jag inte tror dock då det inte är mer än ett skrapsår. Men frågan då, kan dom bli så här av en verkning ? I så fall tror ni det e benen för nya vinklar eller sulorna som spökar ? Benen är kalla och utan svullnad samt kalla hovar vad jag lyckats känna. Tänkt avvakta över helgen iaf för att se om det blir bättre då han även fick sig en spark fram efter försökt ha ihjäl sin förra hagkompis >__< Denna tog över framknät; skrapsår, ej svullet eller varmt men han går stelt men ej halt.
På denna bild ser man hur han avlastar ena bak, det med såret.
På denna bild ser man hur han avlastar ena bak, det med såret.
Senast ändrad: