Avlad för hoppning?

Sv: Avlad för hoppning?

Nu har du snurrat till det. Det har inget att göra med huruvida en hingst är godkänd av ASVH eller inte. I detta fall är hästen en KWPN och grundregistrerad där, ej kval visar att hingsten inte var godkänd i förbundet där grundregistreringen godkändes. Därför har den avkomma som registrerats i Sverige inte fått gröna papper utan grå. Det ser du på registreringsnumret.

Här är ett annat exempel på ättling till en icke godkänd hingst och född i utlandet http://www.blup.se/sv-SE/horses/29637-cecilia morfar Lusty var dansk och aldrig godkänd vare sig där eller i något annat land. Hans dottterdotter Cecilia exporterades till Sverige men hade sin grundregistrering hos Dansk Varmblod. Hennes svenskfödda avkomma fick vita papper p g a att Lusty var okvalificerad.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 336
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
936
Senast: viltmilla
·
Hästmänniskan Igår blev jag lite konfunderad i en trafiksituation. Körde bil i skymning (nästan helt mörkt) på en 70-väg. En ganska "stor" 70-väg med...
2
Svar
38
· Visningar
3 425
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp