Avkommor till Firenze

mellan

Trådstartare
Undrar om det är någon här som har en avkomma e: Firenze och som skulle vilja berätta mer om den samt ev lägga upp bild?
 
Sv: Avkommor till Firenze

Men? Har det inget med frågan att göra?
Jag är också nyfiken på Firenze-avkommor.
 
Sv: Avkommor till Firenze

Min kompis har en 3-åring.
Här är en bild från 3-årstestet i maj.
blogg_zps717aa566.jpg


Han var 172 cm i våras. Kraftig och har nog blivit någon cm högre nu. Han har också fyllt ut kroppen mycket mer nu jämfört med i våras.Var och såg honom i förrgår senast. Han är valpig än, men så stor att hon tar det lugnt förstås. När han kommer i balans så ser han fullkomligt underbar ut. (och känns så också säger hon). Det är tänkt att han ska bli hennes nästa dressyrstjärna.

(Jag har haft fler foton, men vet inte vart jag har gjort av dem.)
 
Senast ändrad:
Sv: Avkommor till Firenze

Jag har ett 2-årigt sto e. Firenze-Ampere-Chagall stofamilj F.2, egen uppfödning.
Ca 163 cm i dagsläget, tror hon landar på runt 167-168 cm. Har växt otroligt jämnt och fint hela vägen.
Mkt vänlig och okomplicerad häst. Pigg, vaken och social. Trevliga gångarter med plus för traven.
Jag tror hon kommer att bli en jättemysig dressyr/allroundhäst i framtiden.
Film: http://www.youtube.com/watch?v=Jz9Iy2fMugU&feature=c4-overview&list=UU50KdZTKTq5GivptXNyDvkA
750524.jpg


Jag gillar verkligen Firenzes stam och även temperamentet han verkar lämna och skulle helt klart kunna tänka mig att använda honom igen!
 

Liknande trådar

Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: Marvin
·
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: L(i)FE
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
459
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 121
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp