Avkommor efter Kofri Frá Morastödum

N

nenya

Jag vet att den här tråden ska ligga på avel(och det gör den också):D men jag har inte fått några svar där så därför provar jag här. Tycker ni tråden är malplacerad så är det ju bara att ta bort den. Då till min fråga..

Det är så att jag fick en svartskäck hingst efter Kofri år 2003, det roliga är att han har ljusblåa ögon. Nu är jag lite nyfiken och tänkte höra mej för om det är någon mer som fått avkommor med blåa ögon efter Kofri.

MVH Anna

Sv: Avkommor efter Kofri Frá Morastödum

Jag har två avkommor efter Kófri, ingen av dem med något blått öga.

har han vitt i ansiktet runt ögat? alltså så det vita rundar ögat? då kan det ju ha med pigmentet att göra. så kan väl alla skäckar/de med anlag för skäck få?! väl.

Jo han har en stor stjärna i pannan men den går inte över ögonen. Det ser ganska häftigt ut. Hans mamma är svart med en liten stjärna i pannan så det var därför jag var nyfiken på om någon mer hade fått föl med blåa ögon. Om Kofri hade starkt anlag för det så att säga. =)

nenya skrev:
Det är så att jag fick en svartskäck hingst efter Kofri år 2003, det roliga är att han har ljusblåa ögon. Nu är jag lite nyfiken och tänkte höra mej för om det är någon mer som fått avkommor med blåa ögon efter Kofri.

MVH Anna

Har du någon bild på honom :) ?

Ska försöka få fram lite bilder på han men jag är inte så haj på sånt. :smirk:

Liknande trådar

Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
40 909
Senast: Korven
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 649
Senast: Myelin
·
A
Islandshäst I somras köpte jag en islandsvalack född 2003 efter Kofri frá Morastödum. När han kom var han väldigt stressad, nervig och bufflig att...
2
Svar
22
· Visningar
2 829
Senast: maartinaa
·
Avel Jag sitter här och funderar och behöver bollplank! Förra året fick mitt sto ett sto föl på dygn 332, allt enligt skolboken - att stoet...
2
Svar
22
· Visningar
3 083
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben