Avkommor efter Briar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Morotsbiten
  • Startdatum Startdatum
M

Morotsbiten

Är det någon här som har eller har sett avkommor efter Jan brinks häst Briar??
Har ni kort på dom hästarna isf och kan ni berätta lite om dom extriörmässigt,storleken, hur stegen är, hoppförmågan lynnet ja allmänt=)

känner en treåring e Briar som fick diplom nu i våras. hon blev stor och är ganska grov men snygg och viss lätthet i rörelserna. väldigt trevlig och go att handskas med.

Ojoj låter helt perfekt :love: jag vill ja en stor och något grövdre modell denna gång

Jag har precis fått hem min häst e. Briar som är 5år. Han är ganska liten, strax över 160cm, kort rygg o högbent. Han är inte jättelätt i typen men inte heller grov. Rör sig jättebra i alla gångarter o hoppar även bra. Positivt o stabilt temperament men är lite ljudkänslig o kan va lite het ibland. Han är världens sötaste o otroligt kelig :) Har inge kort på datorn ännu men kanske kan fixa!

oki ja det var inte en stor historia du hade :)men hur var stoet då??

Hur ser den ut till färgen då? :)

haha ne han är inte så stor :) mamman va inte heller så stor o hennes avkommor blev rätt små, hon har en till e. Briar som är 164cm tror jag. Han ser ut som en liten Briar, rätt mörk fux, stor bläs o 3 strumpor:)

Oki ja fast 164 är väl inte så lite utan det är väl normalt?

Jagvet iallafall att jag får ett fuc föl då stoet med är fux=) Man kan ju önska sit ett sto med 4 strumpor och bläs :love:

har sett tre fina efter Briar :) Ett föl som var så fint, precis samma teckning som briar och såg ut att bli mörk till färgen med :) HAde väldigt ädelt huvud (mamman hade mkt fullblod i sig) rörde sig fint!
Och en 5 åring som ska gå breeders, jätefiin! Rör sig riktigt bra, stor (ca 175 cm) och riktigt mörk fux fast med lite smalare bläs.
Och en 4 åring som jag tog hand om i våras när jag jobbade i ett stall, supergo var han :love: 164 hög, rörde sig ganska bra, hoppat hade han aldrig gjort pga skada. HAn va ett riktigt busfrö och rida på :) ljusbrun me STOR bläs, vita strumpor upp över knäna, bukfläck och lite vitt i svansen, såååå fin o se på :love: väldigt ädel o snygg.

Tror jag är kär redan :love: varför kan inte häatar gå som hundar typ 8 veckor sen föla :(

Den här har jag fött upp. Briar-Elizar-Dragon. Hon är nu två år och ca 165-167 cm.

maggie2983.jpg

ojoj vilken snygging :love:
Får ditt sto bara isabeller eller :love:
Ja hur ser hon ut då och hur rör hon sig??

Hon är ganska långlinjerad med ett ganska stort huvud som man ser att hon kommer att växa i. Men hon kommer att bli stor, tror inte hon stoppar på 170 cm. Rör sig bra, men inte utvecklad i sina gångarter. Dels för att hon växer och dels för att hon bara är 2 år.

Mamman till henne har fått 6 föl (ikl. denna.) Fyra har varit Isabeller, en fux och en bork (förlåt Magdalena). Jag har andra kort på henne, men inte på nätet som jag kan visa. Men jag kan maila om du vill?

Vi har en egen uppfödning e:Briar som är mycket fin. Hon är fux ( givetvis) bläs och fyra helstrumpor. Mycket bra hals och rör sig helt fantastiskt, har inte sett henne hoppa ännu då hon bara är en åring, hon blir troligtvis 170+ och är mer åt det lite grövre hållet, modern är betäckt med Briar igen :love:

Men snälla :love: :love: jösses är kär i alla Briars avkommor nu tror jag :love:
Låter som en otroligt din häst du har :love:

Hjälpte en tjej med hennes Briarvalack när han var tre, en jättetrevlig häst. Stor mätte på tre-årstestet 172 cm (?) och är nu som femåring ca 175 cm i mkh. Här är ett kort på honom som treåring; bild från treårstest

Har fått en 9:a på traven som fyraåring och även bra poäng på galoppen vid bedömning...

Drömmen vore ju att betäcka mitt sto med briar när det är dags,hon är mörkfux med vitt på alla ben och stor stjärn,e.donnerfly-good future.Men samtidigt är jag lite rädd då jag hört mkt om att magini lämnar så "lynniga" avkommor.Har dock ej hört att briar är dum på något sätt?!?

Briar har bra temperament...enligt Shady som varit nere och kollat på Tullstorps hingstar numera snart årligen.Däremot har han ju mkt motor.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
708
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 821
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka