"avelsvärdering"??

LillaMy84

Trådstartare
Hehe... detta är bara ytterligare en nyfiken-i-en-strut-tråd från mig :D
frågan lyder...: finns det något i stil med "avelsvärdering" dvs att man får hästen bedömd på alla gångarter exteriört och så... men för valacker ;)
alltså bara nåt likvärdigt, har ju inte direkt tänkt mig att börja avla på valacken :D men skulle vilja veta vad han bedöms att ha för steg och så, visst man kan ju fråga någon som är bra på sånt, men det känner jag ju ingen.. inte livsnödvänvigt heller, men är man så nyfiken som jag är ja då e d inte lätt :D

Sv: "avelsvärdering"??

Avelsvärdering gäller bara för hingstar.

Antar att du menar att du vill ha valacken bedömd?

Kontakta den avelsförening som han tillhör, de har kanske utställningar för valacker.

jupp valacken skulle jag vilja ha bedömd om det är möjligt... typ i stil med 3-års test osv (har verkligen 0-koll på vad allt heter), men det är han ju för gammal för....
va kul det hade varit om dom hade utställningar för valacker också.. :bump:

oj vad roligt!! har trott att det är en omöjlighet...
du vet inte på vad för sorts utställningar?? och vart man hittar dessa... fast jag har ju ingen stam på min pålle... ifall det var rasutställning eller så?
ska ta å ringa avelsförbundet imorgon men är ju av den nyfikna, otåliga sorten ju :angel: :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 852
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Jag är ju då ridhäst, och dressyrmänniska. Men då det finns ett islandsstall ganska nära mitt stall blir jag lite sugen på att önska mig...
2
Svar
26
· Visningar
3 284
Senast: Sined
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 239
Senast: Monstermom
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 548
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025