Avelsvärdering Axevalla 5-6 mars

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Half moon
  • Startdatum Startdatum
Sv: Avelsvärdering Axevalla 5-6 mars

*kl*
Vet ni om man kan hitta omdömena för de godkända hingstarna någonstans på internet?

Jag måste säga att på både stamm och prestationer borde varken Olympic as, blue york yankee eller Campbell Hall inte vara godkända. Ingen av dem har gjort något extra. Sen att han kan vara en fin individ är ju alltid ett plus om han skulle komma till någon med egna ston att betäcka. Skogans joker är jag kluven på han är fin fortfarande men är han verkligen avelshingst material?

De övriga har gjort såpass bra ifrån sig att de är värda sitt godkännande.

Knapplån

Hur var det nu med att det inte finns "godkänd" och "icke-godkänd" i det nya systemet..?:angel:

Nä då, det får ju knappt någon betydelse alls för hingstägaren hur hingsten klassificeras längre.

Och hur skulle det kunna vara ett praktiskt handelshinder att behöva åka från Frankrike till Sverige med en häst för värdering?

kl

Den hingsten jag fastnade för mest var Clerk Magistrate.
Så grymt jäkla läcker säger jag bara...

Däremot är jag faktiskt tveksam till Campell Hall, såg väldigt tanig ut och var faktiskt ingen som jag sa "wow" till...
Menmen, han blev ju godkänd för avel så...

Campbell Hall blev ej Godkänd..

Nej, kom ju på det senare men gick då inte att redigera inlägget.
Fick bara den känslan av att han blev godkänd..

Ingen aning, har för mig att jag läst någonstans att han ska stå på ett nygbyggt stuteri någonstans i Svergie.
Men hade jag haft ett passande sto så hade han definitivt stått högst upp på önskelistan.

Blue York Yankee blev ju godkänd.:idea:

*KL*
Vi fick ett samtal från Broline nyss. Det verkar som om Exploit Caf blir godkänd trots allt, eventuellt på ett år. Beslut ska tas inom några dagar.

*KL*
Vi fick ett samtal från Broline nyss. Det verkar som om Exploit Caf blir godkänd trots allt, eventuellt på ett år. Beslut ska tas inom några dagar.

De låter ju intressant han borde ju kunnat bli godkänd även om han inte var där. Han har ju rätt så överlägsna meriter som det är.

De låter ju intressant han borde ju kunnat bli godkänd även om han inte var där. Han har ju rätt så överlägsna meriter som det är.
Ska direkt erkänna att jag inte är påläst, men vad har han för UNGHÄST-meriter. Någon som har koll på det?

Är det någon som har lite bilder på Blue York Yankee? Såg att han inte är särskilt dyr att betäcka med och blev lite sugen att använda honom. Men skulle gärna vilja se mer av honom först. Ni som var på axevalla vad tyckte ni om honom?

Jag blir lite förundrar varför Ronden gjorde en gratisannons på honom i dagens nummer?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka