Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dansk svensk gårdshund.
Lite märkligt att klaga på andra när de har svarat utifrån den information du har lämnat samt att du gnäller på att folk är anonyma, när du själv sitter bakom en skärm och med ett anonymt nick.Ok behöver inte ta mer skit här nu känner jag. Ställde en fråga och förväntade mig åtminstone någorlunda artiga svar, inte en massa påhopp på varken mig eller min hund. Ni har ingen aning om vem jag är eller vad jag har för hund, och med tanke på inställningen folk på den här sidan har är jag sjukt glad att jag hållt mig så långt ifrån "hundvärlden" som jag har gjort, maken till otrevliga människor som gömmer sig bakom en dataskärm har jag aldrig varit med om.
Du menar att "krokiga ben och kass mage" är ett sakligt sätt att framföra sina åsikter på? Lämnar diskussionen därhän känner jag för det blir bara pajkastning av det.
Du menar att "krokiga ben och kass mage" är ett sakligt sätt att framföra sina åsikter på? Lämnar diskussionen därhän känner jag för det blir bara pajkastning av det.
En hund kan bli dålig i magen och tappa hull av en matsort utan att det är frågan om någon allergi.Fast blir hunden så påverkad att den tappar kondition och muskler då är det mer än lite dålig i magen.
Dansk svensk gårdshund.
Ok. Uttryckte mig klumpigt ang foderallergin.. det är en diagnos vi själva har dragit då hunden blev dålig i magen av torrfodret hen åt. För att utesluta att det var något i maten bytte vi till färskfoder = alla problem borta. Alltså det är ingen veterinär som sagt ett knyst om foderallergi, och ingen utredning har gjorts. Det kan precis lika gärna varit dålig mat helt enkelt
Tanken är att ta en kull, ev två, då många i omgivningen tycker att hunden i fråga är en väldigt trevlig individ/bra representant för rasen och har uttryckt intresse för ev avkommor. Hur stor roll spelar utställningsresultaten när mentaliteten och hälsobiten är OK?
Där fick hunden Godkänt, p.g.a nystande framben, annars hade betyget blivit högre
Jag vet inte om jag läser konstigt, men jag hittar inte att ts skriver om kastrering eller om vad uppfödaren tycker? Är jag lite halvblind, mycket möjligt, så peka till mig.
frågar du mina utställningsintresserade uppfödare håller de inte med.
en allergiutredning är inte aktuellt utan då står en kastration högre på listan.