Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Inte vet jag, det finns ju så många regler och lagar vad det gäller hästhållning!
Om hingsten inte är avelsvärderad och hästägaren bara använder den till sina egna ston, om det då är flera ägare och alla använder den till sina respektive ston, är det tillåtet?
Om han inte är avelsvärderad kallar jag det inte avelshingst, men så här är reglerna i alla fall:
Om Pettersson, Andersson och Lundström äger en ej avelsvärderad hingst tillsammans får den ej betäcka de ston som t ex bara Andersson äger.
Dessutom ska de äga lika stor % i alla hästar som betäcks som i hingsten.
Det kan vara en importerad avelshingst som kommer på våren och alltså inte hinner värderas för säsongen. Jag kommer t.ex att importera en hingst nu under våren, han ska dock ej gå i avel denna säsong för han är bara 2 år, men han kunde ju ha varit äldre, och jag hade funderingar över ett samägande. Men då är det så att de som äger hingsten måste också äga tillsammans stona om jag har förstått saken rätt??
Hästmänniskan
Hej
Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga.
Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
Hästnyheter När jag tittat på dressyr på TV och sett hästar som sett rejält obekväma ut med gapande mun, piskande svans och öronen tätt bakåtstrukna...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.