Avels nybörjare - tips på ALLT!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Aliche
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 808

Aliche

Trådstartare
Jag har länge varit intresserad av avel och känner nu att mitt lilla sto är redo att bli mamma. Jag har i många år jobbat som häst och tävlingsskötare och jobbat med unghästar men aldrig varit med ända från början och innan det lilla nya livet har kommit. Så jag vill nu ha alla möjliga tips på allt som har med betäckning och avel att göra.

Böcker, filmer, tips på allt möjligt annat som man bör tänka på inför under och efter betäckning. Allt är av intresse! :D

Sv: Avels nybörjare - tips på ALLT!

Läs boken "Att bli med föl", den är superbra! Tar upp massa viktiga saker :)

flyinge har en kurs nu i April som tar upp avel & sånt. Läs mer på deras hemsida.
Jag har anmält mig & ska själv betäcka iår & har inga stora förkunskaper förrutom jag känner folk som föder upp själva.

Har fått hjälp med hingstval av dem

Jo jag såg den också och anmälde mej själv och mamma till den! Hoppas nu bara man får plats också :) Skulle ju vara super med en sån kurs!

Jag fick min bekräftelse idag, jag är antagen :bump:

Ser du någon med en relativt nyfödd bebis så är det jag ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 002
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 983
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 071
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka