• Avel
  • Trådstartare Trådstartare chili-athena
  • Startdatum Startdatum
C

chili-athena

Hej skulle vilja ha lite hjälp, tyska hingstarna Lord Sinclair III och Dream of heidelburg nån som vet nåt om dom? jag har läst på kempke hofs hemsida men vill ha lite annan info. Eftersom jag har köpt ett sto från tyskland förut som var behäftad med alla möjliga fel. Så om jag nu skulle köpa nånting efter dessa hingstar så vill man ju veta att dom inte nedärver vissa saker.

Sv: avel

Det är ju oerhört svårt att säga vad en hingst nedärver som du inte vill ha utan att veta vad du menar!?

Vad är det du vill veta?

Det här är ju två hingstar som är mycket uppskattade, och om de vore "behäftade med alla möjliga fel" som nedärvdes så hade de inte varit så uppskattade.

Dock inte sagt att den individ du ska köpa är felri...

Vad vet du om hästen du ska köpa? Vad vet du om mamman? Resultat?

Båda hingstarna har ju syskon som också är godkända, därmed så borde det ju vara stabila stammar de kommer från!!

Jag såg någon L S III i somras, en hingst jag gillar! Jag vet att han vann flera av kvalen till Bundeschamp och där gjorde han bra ifrån sig. Jag gillar Lanciano och hans avkommor!

/C

jag vill inte ha OCD eftersom mitt nuvarande sto har det och hon kommer ej att bli bra. det är väl mest det jag undrar över, för i Tyskland är det ju inte riktigt samma kontroll av OCD som vi har. Var kan man få reda på om de tyska hingstarna är fri-röntgade eller ej? Nån som vet?

Lättast är väl att röntga hästen du ska köpa?

Fär även om hingstarna är fria så kan avkomman ha OCD. Annars kontakta hingstägaren.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Piaff
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 089
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 695
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 818
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter