G
Giantchill
Jag är intresserad av att höra hur ni på forumet tänker inför avelssäsongen 2011. Kellie skrev ett inlägg under en annan tråd som jag lyfter fram här i en egen tråd och öppnar för diskussion här.
Det vore mycket intressant att höra.
Det är ju trots allt ett ganska aktuellt ämne detta
med tanke på de katastrofala följderna efter auktionen, och travets vara eller inte vara.
Och då är vi liksom tillbaks på ruta ett. Det där med att köpa en dyrare unghäst med bra stam ( eller köpa ett sto med bra stam och betäcka med dyr hingst förstås), och lägga ner alla pengar man har för att chansa. Så står man där sedan och har inte råd att hålla fler hästar om det går åt pipsvängen (vilket det VÄLDIGT ofta ändå gör om man ser hur till statistiken över hur många som inte "blir något")... för att också senare troligen tillhöra den skara vars hästs stam inte längre räknas på topp utan som ointressant, svänger fort det där måste jag säga
Eller så satsar man på att betäcka sitt eget gamla skrälle som inte står så högt i kurs hos någon annan än du själv, men man har roligt och har råd att hålla på och så blir det vad det blir... en oönskad kuse på marknaden eller en kuse som kommer till start och kanske vinner ett eller fler lopp så matte och husse får stå vid staketet med glädje tårarna sprutande och för en sekund är hela världen rosaskimrande och alla problem som bortblåsta.
Det vore mycket intressant att höra.