Avdelning B

Fossing

Trådstartare
Nu har de ju ändrat vilka som får rida i Avd B på hopptävlingarna för ponny. Dvs överårig ryttare får starta med överårig häst i Avd B. Vad jag har förstått så gäller inte samma sak i dressyren. Varför inte? Kommer det att införas en sådan regel i ponnydressyren också?
Jag menar, det finns ju ofta även lite äldre ponnyer som behöver ridas till av äldre ryttare - även på dressyrsidan! Eller vad tycker ni?

Sv: Avdelning B

åh va skoj om det är sant! jag som älskar att hoppa ponny :love:
då finns det ju en chans för de vuxna som vill hoppa lågt att få hoppa ponny istället för att hoppa högt på storhäst..

Det är väl tänkt för att vidareutbilda ponnyerna och inte för vuxna att plocka rosetter :p Men jo, de har ändrat på hoppsidan.
När kommer dressyren att göra samma?

jao, i avd B är det väl bara CR rosetter ändå? men det räcker för mig det :P

mesta tanken jag hade var väl att kanske tävla nån skolponny som bara jävlas med ungarna vid hoppning.. visa vart skåpet ska stå :p så kanske nån ponnyryttare kan hoppa honom i avd A sen :)

Jag vill också veta! Jag har uppfattad dessa regler som lite luddiga men som ngn sa så finns det många överåriga ponnyer som behöver mer utbildning. Och jag som älskar att utbilda ponnyer vill gärna utbilda de längre än till de är sex... Långt ifrån alla ponnyer är ju färdigutbildade vid sex års ålder och jag vill ju inte sälja förrän jag känner mig färdig men kan jag inte tävla för att checka av träningen så känns det ju inte lika kul :(

Hoppas ngn vet :)

Varför inte kontakta Ridsportförbundet direkt i stället för att skriva här och spekulera :confused:

Skulle jag gärna göra, men jag hittade ingen direkt info om vem man ska kontakta då. Och tänkte att det var bättre att höra här först, skulle tro att ridsportförbundet har bättre saker för sig än att svara på dumma frågor från mig :D

Väldigt underligt att TR-ändringen gäller i hoppning och inte i dressyr...

Det är väl precis sådana här frågor dom skall svara på!?
Ring kansliet och fråga,så kan du delge andra intresserade sedan;)

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
595
Senast: Mli
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30