Avd. B i dressyr?

Sv: Avd. B i dressyr?

Nej
En 4-årig ponny (och häst) får starta max LB, ponnyn endast på lokal och klubbtävling.

jag passar på att slänga in en fråga här, vet någon om man kan få tillåtelse att rida lätt under ett dressyrprogram om man har en 4-årig häst?
Min syster vill mest ut och tävla lite med sin häst för att han ska få lite erfarenhet av tävlandet.

Men ganska ofta ser man ungponnyer som inte tävlar mot de andra och ibland även rids av överåriga ryttare. Är nyfiken på hur detta funkar! Är det som "clear round" att dom får rosett när de uppnått 60% eller tävlar de utom tävlan? :confused:

Ungponny får starta med överårig ryttare utom tävlan och i mån av plats. Tidigare fick dom rosett efter godkänt resultat, men detta är borttaget. Men en del arrangörer är vänliga nog att fortfarande dela ut rosetterna.
Ungponny som tävlas av junior startar inte längre i egen avdelning, utan "på riktigt" i klassen.
Detta system gör att det kan vara svårt för överårig ryttare att få plats att komma till start, och på detta sätt kvalificera ungponnyn till championaten.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: Fiorano
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 626
Senast: BornAgain
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?
  • Hålvägg

Omröstningar