Avd B före Avd A?

S

sabbet

Startar unghästarna före Avd A på tävlingar? Ska ev på en inbjudningstävling nästa helg och då undrar jag hur tidigt jag måste gå upp :angel:

Sv: Avd B före Avd A?

dom brukar starta efter, har aldrig varit med om annat, men kolla för säkerthetsskull, kan jue vara anorlunda på en inbjunings, men tror ikket det.. Först avd A sen avd B

Man tar det nerifrån och upp (klass 3,2,1) och det ser ut som om unghästarna startar först. Jag har varit med om det förut, fler ridklubbar gör så nu än tidigare så att unghästarna slipper vara där hela dan utan får åka hem tidigare. Är du osäker så tkr jag att du ska ringa sekreteriatet.

då var jag inte helt fel ute alltså... Jo, jag måste ändå ringa dem om jag ska efteranmäla så då kan jag fråga. Tycker att det är mer logiskt att unghästarna startar först av den anledningen som du nämnde. Nu är det bara en liten tävling, men på större tävlingar tycker jag att det är snällare mot unghästarna att de får starta först.

De tävlingar jag varit på har avd B legat efter avd A förutom i den sista klassen då avd B får gå före avd A. För att vara snälla mot unghästarna.

Jag har varit på tävlingar där alla avb B klasserna startade före avd A. Grymt bra tycker jag!!! Både för hästar och ryttare då väntetiderna blir mycket kortare!
Men som jag har förstått det är det upp till klubben själv att välja hur de vill göra, men det ska alltid framgå i propositionen i vilken ordning klasserna startar.

Startlistorna brukar se ut så oavsätt vad. Står det inte klart och tydligt i propen eller rytt. medelandet att avd B startar först så startar Avd A först och sedan Avd B!

Det ska framgå av ryttarmeddelandet där ett preliminärt tidsprogram bör finnas med. Och det är upp till klubben att bestämma, men står det inget borde avd A gå först och B sedan.

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
690
Senast: Snurrfia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 273
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈