Avd A alltid före Avd B?

S

_smirnofff_

Är det alltid så?

Tycker startlistorna är så luddiga..

T.ex en tävling som är både lördagen o söndagen, då står den sista klassen först, & den första klassen längst ner? Men om man börjar längst ner så är det ju Avd B som är allra längst ner? Hur ska man tolka det? Så jag inte kommer försent till tävlingen..:crazy:

Sv: Avd A alltid före Avd B?

Generellt rider avd B efter avd A. Om något annat gäller ska det stå i ryttarmeddelandet tydligt. HUr startlistorna ser ut är ganska irrelevant i detta fall.

Det står inte i RM vilken avdelning som börjar... :crazy:

Såhär står det i RM:

kl. 8.00 Klass 6: 1,00 Hoppning i två faser(A:0+A:0) /A
d.e. Klass 5: 1,00 Hoppning i två faser(A:0+A:0) /A
d.e. Klass 4: 1,10 Hoppn. bed. A:0 /A

Ring till arrangörerna och fråga om du är osäker. Oftast står det i proppen eller i ryttarmeddelandet, men inte alltid. Tycker det är väldigt olika vilken avdelning som startar först. Ibland har de alla B-klasser på förmiddagen (t ex klass 1-3), och sen A-klasser. Ibland tvärtom. Och ibland kör de varannan - t ex klass1-avdelning A, sedan klass 1 - avdelning B. Sen klass2-avd A, osv. (eller tvärtom)

Om det inte står något annat om det så rider avd B efter avd A. Som sagt måste de meddela tydligt om något annat gäller. Det kan ju dock ändras under tävlingsdagen så man får ha lite utkik då (sista klassen händer det relativt ofta att de ändrar på vid långa dagar och stora startfält). Men är du väldigt osäker skulle jag ringa arrangören.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 622
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar