australienska stigbyglar

Sv: australienska stigbyglar

Är det någonsin OK att rida med gympaskor?
Jag trodde att "skor med klack" gällde fortfarande, i alla lägen och i alla discipliner....

Immer

I distans får man rida med gympaskor om man har säkerhetsstigbyglar, om de inte ändrat på det.

nej nej nej!

i distans är skor valfritt om man har säkerhetsstigbyglar, jätte skönt om man har en grön häst som man har tänkt att springa mkt brevid.

till TS har du någon bild på dem?

Tack Liten och kimmis87 :bow:
Nu har jag lärt mig någonting idag också :)

Immer

det är alltid kul och nyttigt att lära sig nåt nytt!

Jag lärde mig oxå nåt nytt idag, jag måste spänna sadelgjorden på unghästen hårdare :angel:

hoppas jag lär mig nåt roligare imorrn! ;)

jo det var bara att sadeln gled fram, så värre än så var det inte tack o lov! red i nedförsbacke och hon har typ ingen manke... inte än iaf, men den har växt faktiskt så jag tror den växer lite till!

har ingen bild och hinner inte ordna heller (tävling/PP imorgon)

det är sånna med böjd ytterskänkel, funnits läänge, heter ju "australiensk säkerhetsstigbygel", och i TR står det att om man inte har skor med klack ska stigbyglar med täckt frontdel eller annan typ av säkerhetsstigbygel användas.. Står liksom inte specifiert vilka säkerhetsstigbyglar som räknas, och de jag tänker på marknadsförs ju som säkerhetsstigbygel...

i Tr står det att om man ej rider i skor med klack ska stigbygel med frontdel eller annan typ av säkerhetsbygel användas.

i Tr står det att om man ej rider i skor med klack ska stigbygel med frontdel eller annan typ av säkerhetsbygel användas.

Jo men nu var frågan om dessa räknas som säkerhetsbyglar. Enl tidigare trådar så gör dom det.

Fråga inte mig varför.... jag har aldrig förstått varför dom anses säkrare än vanliga.

det kan inte jag heller förstå, men bra att man (jag) får använda dem med gympadojjorna...

Jo men nu var frågan om dessa räknas som säkerhetsbyglar. Enl tidigare trådar så gör dom det.

Fråga inte mig varför.... jag har aldrig förstått varför dom anses säkrare än vanliga.

tror att det ska vara lättare att inte fastna, eftersom "bulan" är på utsidan av foten. lättare att ta sig ur? har bara ridit med denna sort ett fåtal gånger, aldrig under olycka elr dylikt, så inga personliga erfarenheter av dem..

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 923
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
735
Senast: Oknytt
·
Utrustning Magnetiska stigbyglar från Ophena. Nån som rider med dem? Sitter de bra? Finns ingen risk att man glider ur dem, åt sidan, där det...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 183
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har fått ett par jättesnygga Ophena A av min snälla mams. Nu efter att ha ridit I dom i knappt två månader kan jag inte komma över hur...
Svar
14
· Visningar
1 913
Senast: AW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna